Petra Nyman Art & Design

måndag 2 oktober 2017

Lyxig långweekend till Malaga Gran hotel Miramar och Nerja! Vilket amazing ställe vi hamnade på! WOW! Del 1!

Vad passar väl inte bättre en regnig tråkig måndag än att plocka fram alla bilder från min o R:s långweekend vi hade onsdag -lördag förra veckan?!

Shit säger jag alltså! Det känns som vi varit borta hur länge som helst?! Så många upplevelser o nya intryck under dessa dagar.  Så många härliga vänner vi har träffat.
Första och sista  natten bodde vi  i Malaga o två nätter i vårt underbara hus i Nerja:)
En riktigt boost inför allt regn o rusk här hemma!

Förbered er på ett lååååååångt inlägg! ;) Men detta är ju min lilla  ego-blogg ;)

Det här hotellet var bland de fräschaste jag sett?! Några till finns det ju såklart men det var helt nybyggt o helt amazing! <3
Skrev på Insta att jag kände mig som "Queen B" o det kände man sig verkligen som ;) hihi



Det var alltså i onsdags förmiddag vi åkte hemifrån, mitt på dan gick flyget (15:00 ) från Arlanda.
En obligatorisk innan flyget öl.

Älskar pulsen på flygplatser.
Flygresan gick bra o vi tog en taxi till detta fantastiska hotell i Malaga.

Jag har aldrig bott i Malaga tidigare så det blev ju som en extra liten minisemester.

Vi passade på (en spontanare) att åka till Spanien nu då några vänner var i Nerja men vårt hus var bara ledigt två av fyra dagar så därför blev den en sån här bra lösning! Hihi
Så underbart när man kommer ur taxin o känner den ljumma Spanienvinden.......magiskt!



Full service direkt........ vi hann knappt in förrän de serverade oss iskall champagne!

Skumpan stod på kylning! ;)

Supertrevlig personal


Jag är lite "resdammig" men skönt att komma fram till hotellet redan runt 19:00.

Inga extrema flygtider utan mitt på dan helt enkelt.

Kolla in alltså! Maffigt!
Jag var typ eld o lågor! Haha.....

Champagneglaset fick följa med på rummet där det även fanns frukt o choklad.

Det blev en dusch innan vi gick ut i gamla stan för att äta middag.
Härliga tjocka morgonrockar på rummen såklart!

Så himla nöjd! Mår som en prinsessa! ;) Sugen på att kika runt i gamla stan.


Kolla in taket!
Vi tog en cab till gamla stan! Fast tror inte det var så långt att gå egentligen?
Häftigt träd!
Här såg det trevligt ut!


Chateaubriand! Så gott!
Så hungrig då inte Norwegien levererat typ något ätbart! Hur svårt kan det vara?

Att sitta utomhus en varm kväll o äta middag med sin äkta hälft kan vara det mysigaste som finns
<3
Delade på en efterrätt like Lady o Lufsen <3

Delade inte på det här.... det var R:s ;)
<3
Så många såna här små mysiga  gränder det finns i Malaga.
Malaga är verkligen en underskattad stad.

Efter middagen strosade vi runt i Gamla Stan.


Magiskt vackert!


Nej jag var inte sugen på glass! Proppmätt! ;)

Vissa foton är Bingo Rimér status på som R tar! ;)

Innan läggdags strosade vi runt o blev törstiga igen! ;)
Malaga en Onsdagkväll i September, inga fel alls! ;)


Tillbaka till hotellet spanar in de färska blommorna
Allt är helt nytt! Så himla fint! Inte ofta man ser fräscha hotellmattor?

Frukosten var ju inte sämre den!
Tycker det är så coolt hur honungen serveras,



Det fanns två storlekar på croissanter dessa var lika stora som en limpa haha

Jag tog en minivariant på croissant

Champagnefrukost måste man unna sig när man bor på ett sånt här hotell!



Sämre start på dagen kan man ha?!?
Utomhusfrukost är bäst! Allt smakar godare tom kaffet!
Skickade en bild till våra vänner Lisa o Manne! Kommentaren var bara!

-Torra blommor!!!!! Haha............... Ja det var det faktiskt!

Som ett jäkla sagoslott!
Poolbiljetter fick man om man ville ligga vid poolen!


På väg till poolen!
Nöjd fru!
(samarbete med Lise Sandahl)

Min underbara Chiffon kiminotop är från Lise Sandahl HÄR! 

Perfekt både till stranden och till fest!
Flip flop eller high heels??!!

Stackar R som får agera modefotograf hela tiden hihi
<3
Tror han så gärna vill ta ett kort på sin fru så?! ;D! <3 <3 <3
Design barstolar! Allt är så snyggt här! Varenda detalj!
De här stolarna blev jag helt sålda på! Sååååå snygga! Vill ha!

Problemet var bara att de kostade 15 000:- / st när vi googlade:(


Shortsen köpte jag på Zara i Cannes även svarta (älskar dom)  bikinin från Hunkemöller.
Se där! Snart sixpack! Hahaha........

Men återigen stolarna alltså! Måste börja spara tror jag bestämt!

Skor från Thailand, väska från Puerto Banus

Min man njuter i skuggan!
Efter sol o bad, utcheckade o klara var det bara att hoppa i en ny Lise S klännnig! ;)
Vad skulle jag göra utan alla hennes outfits?!
Quen B ;)))))Väntar på taxin som ska köra oss till vårt underbara andra hem i Nerja! (klänning Lise Sandahl)
Där skulle vi träffa vänner på kvällen.
Fatta vilken härlig weekend vi har haft!  Än var det bara början!

Nästa inlägg är vi Nerja! (två dar innan vi är tillbaka på ett annat hotell i Malaga)

Bye bye underbara hotellet! HÄR!

Tack för den här gången! Det kan jag rekommendera från hjärtat!

<3

Hoppas verkligen inte det var sista gången man får lyxa till det här!

Hoppas ni får en bra start på veckan!

Jag har kört spinning på lunchen bästa starten på veckan!

Vädret är fantastiskt upplyftande? ;(

Men det doftar gott i köket med kantareller i stekpannan:)

Jag ska  titta på Barncancergalan ikväll vet att det kommer gå åt flera toarullar med gråtpapper <3



För ett år sedan var jag ambassadör för Kör för livet en vecka!

Så vill ni bidra så provkör en BMW o BMW skänker 100:- till  Barncancerfonden!

Så bra!

<3

Även glad att två av mina målningar auktionerats ut till Barncancerfonden som genererat 15 000:-

Det är jag väldigt stolt över!


Mitt hjärta går även sönder av det som hänt i Las Vegas idag! Vidrigt!
<3 <3 <3 Där strosade vi med våra barn för ett par år sedan kändes helt ofarligt.


Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar