Petra Nyman Art & Design

måndag 16 oktober 2017

Bästa starten på veckan o helgen som gick! Inredningsdrömmar! Ett middagstips!

Vad har ni haft för er i helgen? Vi träffade några vänner på stan i lördags o åt middag men annars har det varit en lugn helg ;)


Jag går all in på rosa den här månaden hihi...... här med min nya kappa från Bik Bok som slank ner av bara farten när jag köpte jeansen jag var ute efter <3

Jag har haft en till rosa kappa i mitt liv men den tappade jag bort när vi var på Madonna för några år sen;)
Så nöjd för bara 799:- fick den följa med hem, det tycker jag var ett kap.
Stövletterna har jag haft ettag o de är från House of Lola. Så sköna!

Vilken grym start på veckan! Jag o R åkte till KMTI o körde mitt lunchspinningpass, inte alltid R har tid att följa med men igår passade det bra;)

Att börja veckan med ett svettigt träningspass är så härligt, o  många härliga deltagare på passet som ger så mycket energi!


Vi köpte med sallad hem efter passet från Mollys Hörna på KMTI. Bästa salladerna i Karlstad!

Veckans sallad var Caesarsallad, så sjukt god den var, får lätt 10 av 10 möjliga poäng i en röstning;)
Det kan verkligen skilja sig mellan olika sallader en del Caesarsallader jag ätit i mitt liv har varit allt annat än bra kan jag säga.
Åt en riktigt dålig i Paris för många år sedan o då vill man inte äta Caesarsallad på ettag?

Efter lunchen gick vi ut o gick en långpromenad i underbaraste höstvädret med doggisarna.

Vilken grym start på veckan! Naturen är ju som en stor målning, ett stort konstverk <3


Skrattade så åt min Instastory jag la ut på Bonniebus när hon sprätte i löven
 hihi vilken sötis hon är <3


I lördags träffade vi alltså Pierre, Anna, Annemarie o Mathias här på detta "Thaihak" som vi aldrig varit på tidigare.

Det var jättegod mat!
Vi var tvungna att peppa lite inför vår Thailandsresa till vårt kära Indigo Pear
eller the Slate som det numer heter.
Vi ska inte åka förrän nästa år men ändå;))) Men det är ju förspelet som är det bästa sägs det ju! Hihi

Det var blinkande lampor o de hade verkligen lyckats få till den mysiga thaikänslan:)

Massor av god mat o såklart var drycken Chang o Singha!  haha tror aldrig jag druckit den ölen i Sverige tidigare?

När vi var mätta o belåtna promenerade vi hem till Pierre o Anna 10 min


Så himla kul att även Mattias o Annemarie ska med till Thailand den här gången!
Vi har ju varit där 4 år i rad o nu har vi sålt in detta även till dom;)

Tack för en toppenkväll med er alla o alla era söta barn;)
Vi var hemma redan strax efter  23 tiden då våra hundar varit ensamma hemma

I torsdags lagade jag en laxomelettt som jag såg på Instagram eller i någon blogg.... kommer inte riktigt ihåg vem influencern var;)
Kan ha varit 56 kg som nu är i Nerja!!!! Wiii läs hennes blogg!

Längtar dit! Även om jag o mami ska till Gran Canaria om nån vecka;)

Jag stekte en hackad gul lök o en påse spenatblad.

Lade kallrökt lax över.

En äggstanning på 8 ägg och en dl grädde som jag kryddade med salt o peppar.

Hällde äggstanningen över samt grön sparris.

Sen strödde jag 1dl västerbottenost över omeletten.


Skjuts in i ugnen i 15 min på 200 gr.

Blev riktigt gott! Jag serverade med en citronklyfta!

Vi påbörjade helgen lite med att dela på en flaska bubbel <3
Blev helt plötsligt en väldig festmåltid! Hihi


Var tvungen att inviga mina nya glasunderlägg också hihi från Petra Nyman Art o Design HÄR!

Nu sitter jag o suktar över en lampa jag vill ha över matsalsbordet...........





Flos i mattsvart! <3

Önska kan man ju alltid göra?! ;)

Ha en fortsatt härlig tisdag vänner!

Sålde en tavla igår som jag ska sätta på lite bladguld innan den levereras!

Sen ska jag planera inför utställningen på KMTI:s medlemskväll 25 oktober.

Men först ska jag planera kvällens middag:)
Kommer grabbar som ska se fotboll ikväl1 ;)

<3

Kramar Petra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar