Petra Nyman Art & Design

torsdag 4 juni 2015

Paintingtime! Dermalogica hudanalys! Renovering pågår!

Hej på er! Alla verkar ha fullt upp nu med studenten, skolavslutningar, fix i trädgårdar, planteringar, lopp, o allt som hör sommaren till! Fast det just inte varit någon direkt sommar därför kommer väl allt som en chock när plötsligt solen visar sig. Vet inte om det är därför jag mår som en prinsessa eller om det är för hela huset är ordentligt genomstädat, Diana är verkligen den bästa på att städa, vi är ju mitt i flera renoveringar, vind, bibliotek samt walkincloset så mycket är på G här hemma, grejer o byggdamm överallt fatta vad skönt när allt är klart. Fast jag känner mig inte så stressad ändå.
Jag har målat i princip hela dagen igår! Färg över högt o lågt hihi! Varit o överlämnat köpte litografier, varit o signerat nya för inramning. Väntar så på att leveransen av kuddar ska komma så jag får leverera de också! Så mycket spännande som händer just nu!
När Diana är här får vi värsta rycket härhemma, man blir så inspirerad så man tvättar lakan, byter handdukar, vattnar o beskär blommor tömmer skåp på burkar o flaskor ut med tidnings o papperskorgen plockar alla saker på rätt ställe som inte blivit tillbakaställda på sin rätta plats.
Så härligt när det doftar nystädat i hela huset  o sängkläderna får hänga ute o torka.

Lovely!

Bella tar sommarlov från första året på Balettakademien så hon kommer hem från Stockholm imorgon, vilket ska bli så mysigt! <3

Vad har jag gjort mer sen sist? Jo jag har varit på Cut and Drive i em för att få reda på hur min hud ser ut under ytan, scary jag vet.....ett Dermalogica event. Så kul att jag träffade fina Ann som är mamma till Linnea där jag gör mina fransar, vi fick genom guidning av Ida från Dermalogica o Linnea  att göra en ansiktsbehandling på oss själva, vi hade så kul o fick båda babyhy i ansiktet när vi var klara o såklart lite fattigare =D!
Skönt ändå att få proffshjälp i denna djungel!

Älskar cremer! <3 ;)
Haha här fick Ann titta in i maskinen o Linnea sitter på andra sidan o ser hur huden ser ut det är även en spegel så man får se själv!
Det var häftigt!


 Måste bara visa er vilka fina Ica rosor jag fick på Mors Dag! Ibland är de vissna på två dar men ibland så!
 Jag ska visa vad som finns i påsen när jag utvärderat vad jag tycker! Jag skulle ge det en månad tyckte Ida men än så länge känns det väldigt skönt! 
 Måste visa en liten detalj från min pågånde målning!
Nu när vi renoverar vinden har vi hittat tidningar från 1918 förmodligen då huset byggdes så nu använder jag mig av lite historia i mina målningar!
 Mycket häftigt faktistk! 
Jobbar på för fullt till ett Vernissage!
<3

 Nu ska jag inte påstå att hela huset är nystädat o fixat?!? Kan knappast tro att man kommer kunna  bada i blått vatten i den här poolen om någon dag??!?!? 
Fast det tror jag ju inte något år när locket plockas av av poolen som stått över hösten, vintern o våren? Eftersom det inte varit något värme än så har vi inte känt någon brådska men nu vill jag iaf kunna sitta o tro att det är sommar genom att titta på en blå, upplyst pool hihi.
Så kika in om ett par dagar så ska ni få se på något blått enl. R?!?

Vackert ute just nu! Löve it!

Jag är på strålande humör! 

Trots att jag sov ganska dåligt inatt! R snarkade, det var för varmt i sovrummet o jag var omringad av envisa doggisar som skulle ligga nära mig! Sen fick jag ett sms kl 02:00 som jag önskat att fått tidigare på kvällen men det fanns sina orsaker! ;) Pöss!

Trots att en del renoveringar o annat tar längre tid än jag önskat!

Trots att gasen var slut igår när jag skulle grilla, någon som glömt den påslagen sist) ;)


Men det bästa!

*Bella kommer hem!

<3

*Solen skiner i Karlstad!

*Jag är så skönt trött i kroppen efter Tabata lunchpasset idag!

*Imorgon kör jag mitt 80s spinning pass på KMTI!

*Min bebis hy i ansiktet! ;)

*Nu ska det bli ordning vid uteplatsen, blommor, pool, grill o gas wii!


Ha en underbar kväll!

Vet ni att det snart är midsommar????

Puss på er!

Hoppas kunna skicka kuddar o tavlor till er imorgon!

<3

/Petra



2 kommentarer:

  1. Vilken energikick att läsa inlägget :-))) Du är otrolig !!! Ha en finfin start på helgen å glöm inte att inta en solstol med ett glas gottigottgott med . Kram B

    SvaraRadera