Petra Nyman Art & Design

onsdag 24 september 2014

Painting! Nya tavlor! Enkla middagstips! Lill lördag!

Hej på er! Om ni bara visste vilken härlig dag jag har haft idag! Först fick jag kaffe på sängen! Låg i sängen o jobbade med doggisar o Nyhetsmorgon på i bakgrunden! Ruggigt utomhus! Sen har jag målat mer eller mindre hela dagen i morgonrock! Färg över högt o lågt men så härlig känsla det är när man glömmer tid o rum totalt! Jag har sådan inspiration med min målning nu så jag går o längtar tills jag kan ta tag i penseln igen! Härlig känsla! I måndags o igår körde jag spinning o det är också befriande skönt att få svettas! Imorgon är det dax för lunch Powerstep med mina kära Tieto deltagare!
Går tyvärr aldrig få fram en målning på bild!
Magic Women! <3
50*70
Nu har jag beställt en 1,20 gånger 1,20 uppspänd duk som jag ska hämta på tisdag! Den kommer nog bli maffig? Jag tänkte jag ska jobba på lite flitigare med min målning nu!
I måndags packade jag upp resväskan från Greklandssemestern! Haha jag var tom snabbare än herr Nyman den här gången! Det hör inte till vanligheterna precis! Jag hittade det här rosa skinnarmbandet i resväskan med en fjäril på som jag hittade på Karpathos! Matchar min ring också! ;)
 Tänk att ha förmånen att ha sällskap av de här trollen! Elsa min alltid trogna följeslagare!
 Å Wilma som inte viker en tum från mina fötter när jag är i köket o slamrar! ;)
 I måndags gjorde jag fläskkotletter i ugn! Det har ni väl alla provat kan jag tänka mig! Det är ju så enkelt när man inte har tid eller lust att stå i grytorna! Lägg råa fläskottletter i en ugnsfast form! Blanda 2-3 dl grädde (så köttet täcks) 1-2 tsk sambal oelek o soja ca 3 msk! Eller smaka av så det passar er smak! Sen skjuts in i ugnen! Jag körde 175g en timme men man kan även ta lägre temperatur o köra längre tid i ugnen! Det blir så mört o gott!
 Enkelt o gott!
 Igår var jag inne på panering igen! Haha fast igår blev det torksrygg! Jag hade ju allt hemma sedan jag lagade Wienerschnitzel förra veckan! Orningen, vetemjöl, ägg, ströbröd! ;D
Mums med stuvad spenat (som jag stuvat själv) ;) potatis, remouladsås o citron! Så gott!

Annars har jag tvättat, packat upp resväskan, börjat rensa bland kläder, målat, tagit hundpromenader, pratat i telefon, svarat på mail, tränat spinning, försöker lära mig min nya systemkamera, kollat Idol, halvåtta hos mig.. mm.....!

Nu ska jag snart lassa på mig tjocka kläder (kanske tom termobyxor) o åka o titta när Claes spelar fotbollsmatch! Börjar om en timme så jag får sätta fart!
R har lyckats beställa ved efter många om o men! Tror det blev bingo på femte försöket? Fler som är sugna på brasa när det börjar bli ruggigt ute! ;)



Sköt om er o ha en utsökt lill lördag!

På återseende!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar