Petra Nyman Art & Design

lördag 27 september 2014

Båten upptagen! Shopping! Biffstroganoff pimpad med kantareller och persilja!

Hej hopp vad det blåser där ute! Men skönt att solen tittar fram ändå! Igår var det tråkväder så jag åkte ut till Bergvik köpcentrum en sväng! Vilket resulterade i lite nytt! ;)
 Yes båten är upptagen! Några härliga båtturer blev det i år ändå! Betydligt fler än förra året!;)
R jobbar på o jag kör en paparazzi! ;D!

 Först åkte jag ner o handlade mat på vår Ica affär! Tycker det är bekvämaste stället!
Där bjöds det på  smörgåstårta! (jag tog ingen) ;)
 Nej gårdagens middag blev biffstroganoff pimpad med kantareller o persilja!
Hackade lövbiff, lök o svamp!
 Stekte först lövbiff sen i med svampen o löken! Sen kryddade jag med paprikapulver, salt o peppar!
 Därefter hade jag i 4 msk tomatpuré, 2 msk kalvfond, 2-3 tsk dijonsena o en liten skvätt soja! Det fick puttra ca 10 min!
 Blev riktigt gott! Intogs framför Idol! ;)
 Jag hittade en grå kjol o en härlig vinröd tröja på Lindex (okej då köpte en ljusgrå tröja också);)


 Den kostade 249:- o tröjorna 199:- så hade jag ett sms som gjorde att jag fick 25% rabatt på hela köpet! Tjoho! Annars är det typiskt mig att glömma bort rabatter! Hihi
 Man kan hitta saker på Ica också! Hihi Tyckte den här galgen var smart att ha till halsbanden!
25 spänn!
 På hemtex hittade jag den här pläden till halva priset vilket blev 199:- Man kan aldrig få för många plädar o kuddar enl mig! Fråga min man?!? ;)))))) Kudden med fjärilar är från Perfect Home o kudden med Frihetsgudinnan fynd från Rusta!
Ny tavla påbörjad! Den hör ihop med den tidigare! De ska hänga ihop!

Tjingeling! Tror jag har ätit Vitapro?

Nu är det fotbollslördag! Claes kände sig lite krasslig så han är inte med idag tyvärr!

Men alltid kul att se en hemmamatch på Tingvalla ändå!

Ha en toppenlördag! (Hotellet är bokat, snart, snart blir det flashdance!) <3

Lycka till alla som springer Lidingöloppet idag!

Run like hell!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar