Petra Nyman Art & Design

fredag 18 april 2014

Sightseeingbuss och båt längs Donau! Budapest del 5!

Godmorning! Undrar om inte Termalbadet gjorde underverk med min förkylning!?:) Jag var inte alls lika "nysig" o hängig längre! Efter en lugn morgon o frukost hoppade vi på en "Ture turist buss"!
 Första stoppet var här! Det kom nämligen en regnskur så vi passade på att ta en liten fikapaus här! Jag kunde inte hålla mig utan provade dessa kläder som hängde utanför toaletterna!
Tänk att göra en helkväll i Budapest i den utstyrseln haha! Tungt att bära var bara förnamnet!

Första stoppet var alltså här!
Sen hoppade vi på bussen igen!
 Åkte runt på lite Sightseeing runt stan!
 Sen hoppade vi av här!
 Vi hamnade på en underbar restaurang!
Godast med tunn pizza! Här kunde man välja på hur tunn man ville ha den! Det fanns tre varianter på hur de skulle baka ut degen! Smart! Så fräscht o superbilligt ställe!
Vi betalade inte många kronor för den här lunchen med, vin, vatten, kaffe o dessert!
 Efter lunchen skulle vi ta en båttur längs Donau!
Men först skulle Eliz o Per förevigas på en bild!
Fotograf Robert Nyman gör en insats!

 Alltså alla dessa vackra broar!

Parlamentet!
Kolla vilket konstigt väder det är!
Nej jag skulle inte vilja ge mig upp i den här byggställningen! Huga!
En gul bro!
Försöker de härma Frihetsgudinnan eller?!? :)
 Efter en timmes båttur bestämde vi oss för en liten shoppingrunda på stan!
Här kör de med gula vackra spårvagnar!
Mot shopping gatorna!
Ännu ett friskhetstecken! Jag kom igång med shoppingen! Var ju nästan lite orolig ettag! Hehe
Jag köpte två par snygga skor o galet billiga dessutom, plus lite annat smått o gott!
Jag ska visa er! :)
Hittade en tightsaffär så ett par med döskallar fick följa med hem!
Nu blir jag livsfarlig när jag tränar!
 Några shoppingkassar blev det o snart hemma på hotellet igen!
 Välkomnad av en man i hatt! ;)
Sista kvällen tog vi en taxi till en anrik restaurang som hette Astoria!
Vacker miljö, pianospel, men maten var sådär!
Går inte jämföra med Gundel där vi var kvällen tidigare!
Tyvärr råkade jag radera alla bilder från kvällen! 
 Vi orkade inte upp till frukostbuffén på torsdagen som vi hade tänkt oss! Istället sov vi en timme längre! Inte ens att de hade champagnefrukost lockade hihi!
Flyget gick vid 11:00 tiden så vi var hemma redan 17:00 i Karlstad!


 Tack för den här gången Budapest!

Nu är askungen återigen hemma efter att ha bott 3 nätter på ett fantastiskt sagoslott!
Prisvärt! Vackert! Bara lite minus för att det var kallare än vi trodde det skulle vara o min förkylning!
Jag kan varmt rekommendera er att göra ett besök till Budapest!
<3
 R åkte o hämtade hundarna på pensionatet o jag fixade middagen (som Claes hade beställt);)!
Oxfilé, hasselbackspotatis, sparris, tomater i ugnen o en massa vitlökssmör!
En 80´s middag ju! Haha

Vi kollade på slutspelet i hockey!
Det gick inget vidare för Färjestad som nu har förlorat två matcher i rad!
Elsa vår lilla Chihuahua är ju från Skellefteå så hon såg nöjd o belåten ut! Hehe

Härligt att vara hemma igen! Det har varit lite mycket ettag nu! ;D!
Imorgon ska vi till mamma o Jan på Påskmiddag!

Det ska bli jätte mysigt!
<3

Nu ska jag påskpynta lite! I betoning på lite!
Åh nu tittade solen fram! <3

Pöss! 
 
Glad Påsk på er mina underbara cybervänner!

/Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar