Petra Nyman Art & Design

fredag 18 april 2014

Världens vackraste Café New York Café!! Pubrunda! Budapest del 2

Oj vad vi gick omkring o bara gapade när vi kom fram till hotellet! Det var för bra för att vara sant!
Flyget tar två timmar från Skavstad! Man hinner knappt upp i luften o få en kaffe innan man är framme!
Vi mötte upp Per o Elisabeth i Örebro vid 10:30 sen tog vi en gemensam bil till flyget i Skavstad! ;) 
 Vi var vrålhungriga när vi kom fram! Så varför inte ta en lunch på hotellets lilla café!;)
Det kallas även för Världens vackraste Café! Jag är benägen att hålla med faktiskt!
Jag åt en grymt god wienerschnitzel. Efter lunchen tog vi en liten relax på vårt underbara hotellrum!

 Ha ha kolla in valutan i detta land!
Valutaappen Valuta.se kom väl till användning!
44 957 Ft var exakt 1336:- Då delade vi på en flaska vin också!
4 varmrätter + kaffe!
Inte det billigaste stället men så var vi på världens vackraste café också!
Annars är det otroligt prisvärt i Budapest! Man får väldigt mycket för pengarna!
Deras bakverk är helt underbara!

Efter den lilla relaxen på rummet var vi på hugget! Vi gick all in!
Här avslutade vi kvällen!
 Vi började med att slinka ner på en känd bar som spelade livemusik varje kväll!
Old Man´s music pup o restaurant!
Man gick ner för  en trappa där öppnade sig världens pub! Haha nästan som La Esquina i New York!
Det strömmade in människor o stämningen var på topp denna måndag! Hihi
Allt stänger vid 03:00! Folktomt! Absolut inte!

Eller blandar jag ihop nu! Var det på den här vinbaren vi avslutade!
Kolla in alla vinkorkar! Nej det var inte våra flaskor! ;D
Ja så var det! Eftersom vi åt en så sen lunch på hotellet gick vi till en vinbar o drack ett fantastiskt vin o delade på en underbar bricka med lite ostar, skinka, oliver o röror!
Så mycket smaker!


 Glada o nöjda strosade vi hem till vår enkla lilla boning igen!


 Jag bokade det här för längesedan! Jag o Roberts kollega Per o hans fru!
Vi har rest mycket genom åren!
Okej ni tror mig inte om jag säger att det kostade ca 1200:/ natt!
PRISVÄRT var just det jag sa!
Pöss!

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar