Petra Nyman Art & Design

onsdag 9 april 2014

Dream Downtown vilken Oas! Checkat ut! Vilken underbar New York Weekend! NYC del 8!

Vi drömde så sött så vi vaknade inte förrän 08:00! (iallafall jag) Oj hur ska vi kunna vända tillbaka det här när vi kommer hem igen!? Morgontrött o kvällspigg väntar oss därhemma!
Uppvärmd pool! Nu var det kallare än vi hade räknat med! Men tänk vad skönt att kunna ligga här under bar himmel mitt i New York! Härligt hotell det här Dream hotell! <3
Botten på poolen är ju taket i loungebaren där nere! 
Man får akta sig för att bada över de stora hålen hihi! 
Man behöver ju inte underhålla barbesökarna mer än nödvändigt?!? Hehe
Måndag morgon o vi åt frukost här! Ett kvarter bort!
Bella beställde yoghurt med granola, frukt o bär!
Oj vad gott det såg ut!

Mysigt! Min älskade dotter o mamma!
<3 <3

Här ser ni poolen underifrån! Tänk om den skulle börja läcka!
Oj vad drinken skulle bli utspädd då! :)
Här tar man trappan upp tilll poolen!

Vilket underbart hotell om man är i New York när det är en varm sommardag!
Som en oas mitt i stan!
Sola, bada under bar himmel mitt i smeten är inte fy skam!
Det blir väldigt varmt i New York på sommaren!
Våren är tydligen väldigt sen här i år mot hur det brukar vara!
Hade ju varit kul att se alla blommande träd! Men det får säkert Bella uppleva innan hennes dansår är över Over there! 15 maj kommer hon hem igen! Men man vet ju inte hur länge hon stannar här hemma?!?
Här ser ni alla runda fönstren på hotellrummen!
Jag köpte med mig Plaza tidningen från Sverige!
Kul att det stod om New York o just det här hotellet!
Sen måste jag säga att New York Palace där vi bodde först var helt amazing!
Det fanns verkligen inte någonting att klaga på! Servicen var toppen!

Poolbaren var öppen! Där hade de även en barmeny!
Måndag morgon o ingen direkt rush till baren! Hihi
Ett riktigt häftigt hotell! Här en bild från toaletterna!
Häftiga handfat! Kranar runt om!
USA Flaggan på väggen!
Oopsi! Den var inredd med hjälp av ölburkar!
Tack för den här gången!
Vi har haft en helt underbar mamma, dotter resa till New York! Hälsat på världens underbaraste dotter o barnbarn! Bella har koll på allt o vi kan bara flyta med! Så lyxigt!
Nu när jag har bloggat om allt vi varit med om känns det som jag har upplevt allt en gång till!
Vi kan inte ha haft det bättre!
Jag har fått så mycket ny energi! Känner mig glad o lycklig att jag har så underbara nära o kära!
Blev några avskedstårar i taxin! Men bara en månad kvar tills hon är hemma igen!
Tänk att vi vinkade av henne i mitten av Juli!
Herre Gud vad hon har upplevt in the big Apple!
<3

Vi blev hämtade på hotellet vid 13:00 som tog oss till Newark flygplatsen!
Här sitter vi o äter en bit mat i väntan på att stiga på planet o tittar ut över den här vyn!

Wow vilken vacker flygplats!

Resan hem gick hur bra som helst!
Världens bästa älskling R kom o hämtade oss på Arlanda när vi landade 07:00 på morgonen svensk tid! Han gick upp mitt i natten det är kärlek det! <3
Tack för det! Småslumrade lite på planet o i bilen på väg hem!

Väl hemma fick jag ett varmt välkomnande av voffsingarna!
Claes o Albin dök också upp! Jag somnade i soffan medan jag bloggade!
Sov till 12:00 imorse!

Jag var nog grymt träningssugen ikväll! På min Powerstep låg jag o körde situps när klockan var 19:16 när jag kikade upp på klockan! What vi slutar ju 19:15 o jag hade inte påbörjat stretchen än!
Ja det var bara att be om ursäkt men stretchen fick bli i omklädningsrummet! Haha
Ingen som påminde mig av alla drygt 30 deltagare! Dessutom var en KMTI kollega med o körde!
Alla var grymt taggade idag! Jag får skylla på Jetlagged! Eller att vissa PS-klasser är 75 min!

Nu mår jag som en prinsessa!
Såååå lycklig!
Har precis haft kontakt med Bella på WhatsApp!

Imorgon ska jag bestämma menyn till lördagens middagsbjudning!

Kram o sov gott!
Jag kan nog inte somna än på några timmar!
Ska dock ställa klockan imorgon!

Powerstep på Tieto på lunchen! Samt några jobbtimmar vid datorn!

<3

/Petra

5 kommentarer:

  1. New York är mitt drömresemål!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en underbar stad som aldrig sover! <3

      Radera
  2. Ser och låtersom om ni haft det alldeles underbart. Vilken resturang skulle du rekommendera om man bara ska besöka 1 i NY? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh då skulle det lätt bli The View på 48:de våningen en restaurang som snurrar sakta runt! Ett varv tar en timme ungefär! Sjukt häftigt o toppen mat! <3 Ha en härlig helg fina du! KramPetra

      Radera
  3. Underbart ♡ ...
    /Kram pårej

    SvaraRadera