Petra Nyman Art & Design

lördag 12 april 2014

Träningstrött! Middagsförberedelse!


Godmorgon! Här sitter jag o skriver mitt i natten! Köket ser ut som ett bombnedslag!
Jag försöker förbereda middagsbjudningen inför imorgon kväll! Till slut efter många byten av menyn bestämde jag mig för att det fick bli ett långkok! 

 Herre gud! R har verkligen fått tummen ur! ?!? Han har hunnit planera så mycket när jag var borta 4 dagar i New York!
LYSSNA här! Trädgården fixas o rensas! Frysboxen i källaren som gick sönder för ett år sedan är bortstädad (ny ska köpas)! Ytter dörrarna som knappast gått att stänga längre, de har svällt  (jag vill ha likadana som de gamla som tillhör huset) ska snickar Kenneth fixa ! Vi ska fixa om stora Entren som ingen går in genom  just nu så den blir användbar (nu öppnar man ytterdörren inåt?!? Hur tänkte man när man byggde den?! Elementskydd till alla element på nedervåningen med stora blomsterhyllor ska Jarle fixa (han var här o mätte alla fönstren idag)! Yes!

HÄRLIGT NÄR DET HÄNDER SAKER!
<3

Puss älskling!
Själv har jag varit helt jetlagged dessutom med mensvärken from Hell!
Som vanligt mao!
Jag är dessutom rejält träningstrött!
2 Powerstep, 1 Zumba o 1 Spinningpass sen jag kom hem från New York!
Ungefär vad Bella kör på BDC en dag! Haha


Middagen igår efter min Powerstep på Tieto!
Jag blev sååå sugen på Lillängshamnens varmrökta honungsmarinerade lax!
Yummi vad gott!
Jag åt den med Romsås! Hjortroncremefraiche!  o en fräsch sallad!
Snickare o trädgårdsarbetare jobbar på därute! :)
Fin dag att jobba ute!
Fina blomkrukor jag har va?
De står kvar sedan i somras dags att byta snart?!?
Nej det blev inte som vi tänkt oss!
Nu ska duktiga Kenneth fixa till skifferplattorna så det blir snyggt!

Grattis Färjestad till Finalplatsen mot Skellefteå!

Kul att vår Chihuahua Elsa är därifrån!
Bella skrev direkt från NYC! Derby! Haha
Vi fick även sms från säljarna av Elsa!
Ni vet väl att Elsa hejar på Skelleteå!

<3

Må bäste lag vinna!

Nu ska jag förbereda lite till i köket innan jag lägger mig!
Imorgon vill jag ta hand om världens bästa gäster!
<3

HEJA CARLSTAD UNITED!
Seriepremiär imorgon!
Den matchen missar jag inte!

Ha en fin lördag!
<3
Kramar Petra

1 kommentar:

  1. Låter som om en tripp till NY lite då och då är bra mao :0).
    Visst är det härligt när man äntligen får ändan ur.
    Kram Fina

    SvaraRadera