Petra Nyman Art & Design

torsdag 31 januari 2013

Upplägg på dagens Powerstep klass på Tieto! Peptalk från pulsklockan!

Idag har jag kört Power-step på Tieto!
 På Powestepklassen idag körde jag uppvärmning o kondition på brädan 20 min.
Sen körde jag en omgång tabata hoppa, springa upp o ner på brädan 8*20 sek vila 10 mellan varje omgång. Efter det var det  Biceps med vikt, axlar med vikt sen körde jag tabataträning igen tricepsdips på brädan och armhävningar växelvis 8*20 (det blir alltså fyra på varje muskelgrupp) Sen körde jag utfall, spurt o grodhopp över golvet ca 3 min! Passet avslutades med 10 min rygg o mage och en skön nedvarvnings stretch!

Min fantastiska pulsklocka gav mig följande peptalk! :)
Vilket pass du förbättrade din snabbhet o effektivitet. Passet utvecklade även betydligt din kondition och din förmåga att bibehålla hög intensitet och kraft under en längre tid.

Träningstid 1:02:19
Snittpuls 149
Maxpuls 176
Min 95
Kalorier 507

Pulszoner
5 14:41 min
4 18:38 min
3 11:19 min
 9:58 min
1  5:00 min

Så grymt nöjd men min fina pulsklocka!
 
Nu är inte klockan 20:23 utan 13:36 o jag ska äta min kebabsallad till lunch!
Det ska bli smaskens!
Solen skiner i Karlstad o snön smälter!
Wow-känsla det!
:)
 
Ses senare fina!
 
<3
 
/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar