Petra Nyman Art & Design

lördag 19 januari 2013

Lördagslyx! Bookmaker toast! Filmkväll!

Godkväll hoppas ni mår bra!
Jag har träningsvärk efter PS i torsdags o två "knökfulla" spinningpass igår ABBA o idag en vanlig!
Man blir så glad att det är så eftertraktade platser,  men jag förstår de som står i kö o inte får någon plats när man är så januariträningssugen! Jag vet att det håller på att ses över bokningsreglerna!
När jag kom hem så trött i kroppen o lite frusen efter att ha åkt hem i genomsvettiga kläder tog jag ett bad o ett glas lördagsvin i badet! Lyx! Levande ljus o bara tystnaden som sällskap!
 
 Sist jag lyxade till det så här var på min födelsedag
en måndag 20 feb 2012 tror jag!
Igår hyrde vi 3 dvd:s Vi tittade på snabba cash 2 o jag blir ju hypernervös av allt våld hela tiden!
Så fort det blev otäckt sms:ade jag med Bella i Linköping hihi! Det blev några sms kan jag säga?!?
R kollade på Kärlek i Detroit med Malin Åkerman men tyckte den var skit! Nu har vi precis satt på Hamilton med Persbrandt får vi se vad vi tycker om den?
Det är ju så dåligt på tv! Vi började titta på P3 galan o jag bara undrar om det finns någon som kan göra ett trevligt tacktal?!?
 
Idag lyxade vi till det lite med maten! Nämligen en Bookmakertoast! Kanske inte originalreceptet?
Jag blev så sugen när jag läste på "Matplatsen"!!
Jag stekte ett rostbröd i smör.... så mycket godare än att bara rosta! (ibland måste man lyxa till det)
Hackad isbergssallad o tomater på den!
En stor bit stekt alt grillad oxfilébit ovanpå salladen!
En stor klick Bea! Här blev det Icas som är min favorit!
Finhackad rödlök som fick ligga i vatten så blir den extra krispig o inte så stark!
 
Yummi!

Visst ser det ut som på puben?!?
Inte för att jag har ätit någon sådan på puben?!? Hehe
En varsin till mig o älskling!
Claes är hos kompis!
 
Nej nu ska jag fokusera på Hamilton istället för bloggen!
Jag har torsdagens o fredagens recept jag ska lägga ut bara jag får tid!
Igår kämpade jag med inlägget om
Nerja eftersom så många frågar om vårt ställe där?!?
Om det går att hyra osv!
 
Imorgon kör jag pilates! Ska bli skönt!
Mina ben är så tunga!
 
 
Godnatt/ Godmorgon
 
<3
 
/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar