Petra Nyman Art & Design

onsdag 11 juli 2012

Första semesterdagen! Knyckte receptet på fuskbean! Gäddhäng!

Jag har varit en otroligt dålig cyberkompis på sista tiden men vi har varit
bortbjudna till kompisars sommarställe i Sunne!
 Vi har haft så mysigt  det var en perfekt start på semestern för min del!
Vi sov över mellan måndag o tisdag!
 Gårdagen spenderades mest till att skjutsa o jag var helt slut
det blev Allsången i soffan, så därför inget bloggande igår!

Ika o jag jobbade ihop på Statt när vi var yngre! 
Våra söner spelar fotboll i Carlstad United!
Vi har skrattat, blivit uppassade  med underbar god mat! Småmyst....... så härligt vi har haft det!
Regnskurarna kom o gick, mest kom! Men det hör ju till den Svenska sommaren!

Det här blir ett härligt sommarminne 2012


Utsikt över Fryken!

Tre duktiga sportkillar! En hockeykeeper i FBK o två fotbollsspelare i Carlstad United.
Så mysigt när ungdomarna är med!

Ika spar inte på krutet när det gäller mat! Det fanns allt! Hur många såser som helst! Både kalla o varma!
En underbart god sås som hon hade fått hoe en Lisa!

Jag knyckte såklart receptet så varsågoda!

Receptet på varm Fuskbea  4 pers (supergod)
2 scharlottenlökar
1/2 dl finskuren persilja
1/2 dl dragon
2 msk vatten
2 msk vitvinsvinäger
4 dl cremefraiche
salt o peppar

Hacka lök, persilja, dragon
blanda med vatten o vitvinäger o
 koka ner tills hälften av västskan är kvar. (ca 5 min)
Blanda i cremefraiche o smaka av med salt o peppar

Gud så gott det var!

Här är våra snygga underbara män!
Som vågar vägra Facebook
men gärna är med på blogg! Hihi
Not!

 

Vi skrattade,  berättade sanningar o löste världsproblemen!
Lite snällt skvaller blev det nog också?!?
 
Doggisarna skötte sig exemplariskt?!?
Wilma (prinsessan på ärten)!



 Så här såg min tallrik ut innan jag gick loss o proppade i mig
 tills tallriken var renslickad!



Det här är väl sommarminne om nåt?!?
Killarna på väg ut o fiska med båten!
Claes drog upp sin första gädda!
Lagom nöjd!

Den här separata altanen skulle jag önska att jag kunde plocka med mig hem o ställa nere vid sjön!
Bilden tagen från förra året när vi var här! O den var alldeles nybyggd!


Ika är en fantastisk inredare också, säg vad hon inte är bra på?!?
Ernst skulle vara helnöjd kan jag lova!
Dukat o klart inför kvällens grillning!


Efter en sen måndagkväll o en härlig långtisdagsfrukost!
Var det dags att bege sig hemöver! Claes skulle på fotbollsträning inför Gothia nästa vecka!
Här står jag med det knyckta receptet i handen!
Tack underbara ni för att vi fick komma o hälsa på er!
Igår regnade det i princip hela dagen! Just for information:)
När jag hämtade Claes från fotbollsträningen var han helt slut!
Han gick o la sig direkt, varm så man skulle kunna steka pannkakor på pannan!
Idag har han fortfarande lite feber! Vi får se hur det går med Gothia till veckan?!?
Ingefära har jag hört ska vara bra?!

Ikväll hoppas jag vi klarar oss ifrån regn så vi kan ha SommarZumban utomhus!
Nu ska vi äta Tacosrester till lunch!
Ha en fin onsdag!
<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar