Petra Nyman Art & Design

tisdag 17 juli 2012

Mammamys! Det blev ingen räkfrossa i Ankdammen?!?

Karlstads inre hamn igår kväll! Vackert!
Vi  var ute o käkade jag, mamma, Rose-Marie o Sandra (våra förra underbara grannar)
 Sandra som numera är Stockholmsbrud var hemma på besök:).
Vi hade svårt att välja på menyn men till slut bestämde vi oss för räkor, grillat bröd citronmajjo o aioli! Kladda lite med räkor o ett glas vin i kvällsolen blir perfekt tänkte vi!
 Men klockan gick o alla andra fick in sin mat utom vi?!? Tillslut var vi tvugna att fråga om de glömt oss! Räkor ska ju inte ens tillagas? Till slut efter ca dryga två timmar fick vi reda på att det inte fanns några räkor! Snopet!
 Vi fick välja vad vi ville från menyn  så då slog vi till på torskrygg o lammfilé istället!
 När notan kom behövde vi bara betala för drycken så det var ju gentilt ändå får jag säga!
Det tackar vi för!:)
 Vi erbjöds gratis efterrätt också men då var vi så proppmätta så ingen orkade!
Vi var mätta o belåtna när vi gick därifrån! 
Tack för den här gången! Vi kommer o äter räkor en annan kväll!
Onsdagar tror jag de har räkfrossa på bryggan!

De har byggt en helt ny brygga i år!


Vi hade en riktigt mysig mor döttrar kväll med massor av skratt o surr!
Vi skrattade åt bilden! Det såg ut som vi landat på en landningsbana?!?
 Bilden hade gjort sig bättre om den tagits från andra hållet! Hehe

Det här blev det för min del istället för räkor! Inte så dumt det heller!:)

Lite vatten o Löfbergs Lila kafferosteri i bakgrunden!
 Något bättre bakgrundsvy än landningsbanan! Hihi
Kul har vi iallafall!
:)
Skål tjejer!

Igår lunch lämnade R o jag in bilen på reparation o under tiden passade vi på att göra Wåxnas!
Vi lunchade på Oliven! Besökte Sommarlagret o strosade runt på Kalenius!
Höjdardag! Hihi
Efter det hann vi med en fika på BMW innan bilen till slut var klar!

Min lunch igår en grön Ceasarsallad med pestodressing!

Nu sitter jag o tittar på invigningen av Gothiacup på tv. Så maffigt! 80 olika länder!
Claes lag har spelat två matcher än så länge, första vann de med 9-0 (ett Kosovolag) o andra förlorade de med 1-0 mot Norge
Imorgon ska de möta Brasilien får vi se hur det går?!?

Ikväll ska jag köra en efterlängtad spinningklass!
Det blir lite si o så med träningen när det är semester! Måste fundera ut en bättre  plan!
Den här veckan har jag spinning ikväll, Zumba på onsdag o spinning på fredag!
Veckan därefter får träningen bli i ett varmt Nerja!

Ha en underbar dag! så kanske vi ses senare!

/Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar