Petra Nyman Art & Design

torsdag 17 maj 2012

Vilken trevlig kväll vi hade igår! En riktig rabarbermiddag hemma hos mamma!

Vilken trevlig kväll vi hade igår!
Vår familj och hela Andreas familj!
Mamma lagade som vanligt god mat!
 Jag ska be om receptet o lägga ut här!
Jättegod kycklinglårfilé med, bla rabarber, grädde, sambal oelek o honung!
Det skulle varit klippt gräslök på toppen men det blev bortglömt!
 Det är väl typiskt?!?:-) Fast det gjorde ingenting, det var supergott iallafall!
Knäckig rabarberpaj med vaniljsås avslutade middagen!

Tack mamma för en supertrevlig kväll!



Jag plockade liljekonvaljer till mamma!
Vår favoritblomma!

Mor o dotter! Man får njuta så länge man får ha  henne hemma! :-)

Förrätten var också fantastiskt god!
Här är receptet!
:-)

1. Dela o kärna ur avocadon


2. Fyll hålet med ädelsost

In i ugnen 200 gr tills osten smält

Lova att ni testar detta!


Kvällen gick som vanligt alldeles för fort!

Varmrätten serverades med färskpotatis! (årets första för min del)
 Inte svensk men den smälte i munnen o var inte alls så där vattnig som den kan vara!

Jag hann med en mammografi igår också!
Alla tanter som läser min blogg!
Glöm inte undersöka era bröst!
Viktigt!
:-)

Nu ska jag ladda för min spinningklass kl 16:00!
Jag har inte tränat sen i lördags!
Så nu börjar abstinensen göra sig påmind! Hi,hi!
Innan dess en lunch och lite sol!

Njut av dagen!
/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar