Petra Nyman Art & Design

tisdag 27 juni 2017

Pink Party! Examensmiddag!

Många festliga middagar här hemma senaste veckan ;) 

Älskade dottern kom hem från Stockholm och eftersom det var midsommarveckan med mycket inbokat......  Bella skulle på grillkväll på tisdagen hos vänner o på torsdagen skulle det komma kompisar som skulle vara med på midsommarfesten Bellla skulle ha här hemma , så vi bestämde att det fick bli onsdagen som vi kunde ha en liten examensmiddag för Bella. 

Vädret var verkligen med oss den här dagen så härligt!
Jag o R åkte o handlade på förmiddagen till kvällens examensmiddag!
Jag körde rosa tema på dukningen <3

Examenspresent blev både swish och
 en Macbook air som var väldigt uppskattad

Hon fick presenterna redan när hon kom hem från grillfesten hihi vi orkade inte vänta! <3
Är så galet stolt över hennes prestation att hon fixat dessa tuffa år på balettakademien.

Jag hade brutit ihop efter en dag hihi!



Mormor kom med en swishpresent även hon <3



Samtidigt som jag dukade o bakade tårta höll Alex, Bella o R på att fixa ihop partytältet till
midsommarfesten!


Så mysigt när alla håller på o fixar o donar!
Älskart!

Kvistrosor!

Min jordgubbstårta gjorde succé hihi!

Jag bakade sockerkakstårtbotten o min egna vaniljcreme.

Sjukt stolt över min prestation!!!!!

Recept vaniljcreme

4 äggulor

1 dl socker

1 msk vaniljsocker

1 dl grädde

50 gr smör

Blanda allt i en gryta förutom smöret och sjud tills det tjocknar

Till sist rör i smöret

Farligt gott!


Mysigt!

Självklart rosa bubbel också!



En varm sommarkväll o det tog inte många minuter förrän Charlie hoppade i poolen! ;)
Nathalie kom strax efter!

Eftersom det var grillkväll kvällen innan körde jag med traditionell sommarmat med varmrökt lax

färskpotatis, hjortorncremefraiche, romsås, citron o goda ostar.

Även matchat det rosa temat med rosa godis i skålarna! ;)))

Så kul med fina dukningar! 
En kantarellpaj bjöds det också på

Manne o R!
Olivia hade utan att hon visste om det matchande rosa mobilskal ;D

Och rosa outfit! Hihi

Charlie som tappade sin framtand dagen till ära!

Tandfen kör med swish nu för tiden eller ?!?

<3
Tårtan var god tyckte Charlie!
 Glömde såpbubblorna!
 Underbar dag!
Claes kom också efter fotbollsträningen
Bella o mamma <3

Mina stora förebilder i livet!

Love you!



Finaste Nathalie!
<3

Stort GRATTIS älskade dotter än en gång!

<3

På torsdag bär det av till NYC för hennes del!



Snart kommer bla  inlägg från vår härliga midsommar!

Kramar o ha en härlig tisdag kära läsare!

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar