Petra Nyman Art & Design

tisdag 6 juni 2017

En härlig Stockholmstrip! Stoltaste mamman! Nya tishor från Petra Nyman Art!

Sveriges Nationaldag idag o solen skiner! Det gäller att passa på att njuta!
Här satt man ju bra! Jag satt här flera timmar igår i kvällssolen o njöt!
Det blev två sådana här stolar vid gårdagens shoppingtur! ;)
990:- på Coop.
Vi har haft en sån härlig helg i fredags var det äntligen dags för dotterns o balettakademiens examensföreställning på kulturhuset. 

Jag mamma o R tog tåget upp vid 12:00 tiden.

Vi käkade lunch på stan o strosade lite innan vi checkade in på Clarion Sign hotell.
Det var Stockholm maraton på lördagen så det var fullbokat  hotell.

De har en pool på rooftopen men vi blev sena så vi skippade Spa-avdelningen den här gången annars är det grymt mysigt där en riktig utlandskänsla.


Vi köpte blommor på Hötorget o promenerade vidare till Kulturhuset. 

Så ofattbart konstigt att det kan ha varit ett terrordåd här på drottninggatan att en lastbil  körde på människor 7 april en fredag eftermiddag. 

Nu promenerade vi längs drottinggatan en fredag vid samma tid som det vidriga terrordådet skedde.

O nu har det nyss skett två till i Manchester o London.
Vad är det som händer i världen?! 


Vi mötte upp farmor, farfar o Kerstin. Samt våra vänner Lisa o Magnus, Malin o Danne!
Alltså vi var så sjukt imponerade allihopa!

Det var helt fantastiskt bra! De är verkligen professionella dansare nu!
31 i klassen från början o 18 kvar efter tre år.


Jag rös när de ropade upp namnen på avgångångseleverna <3

Balettakademien firade 60 års jubileum o på de åren har 840 dansare blivit utexaminerade.

Det är alltså bara 14 st per år! 

WOW o Bella är en av dom! 

Jag är så sjukt stolt att hon klarat dessa otroligt jobbiga år av blod, svett o tårar!
En lycklig tjej efter premiären som följde med ut o åt efteråt.

Vi hade bokat bord på Hallwylska palatset.
Har ni inte varit där kan jag absolut rekommendera detta ställe om ni är i Stockholm, så fint, troppen service o bra mat.
Man sitter alltså på en innergård under bar himmel en riktig utlandskänsla.
Vi bokade bord vid 22:00 då var det en dj som pumpade på så lite svårt att höra vad alla sa!

Burgare av högrev med tryffelmajonäs var gudagod!
Gino till R o Bella men kom på försent att ingen av dom tål kiwi hihi

Jag o mami! <3

Skål för premiären o bästa dansaren Bellsan! Wiiiii! <3
En toppendag från början till slut!

Vi fick även spontanbesök av Ika o T i söndags em.
Ika slog till på två av mina  tishor som jag har tagit fram några provex av.
Visst blev hon snygg i den här!

Finns i medium, large, o Xl Ika har M.
250:- lägger upp dom på min Webshop under dagen, swish funkar om någon är intresserad av en unik tisha som inte alla har? 


Jag svängde ihop en rabarberpaj med vaniljvisp o Ika o T hade med sig massor av glass!

Så mysigt att ses! Nu ska T o R snart planera vår överraskningsresa som vi gör varje år.
Alltid lika spännande då jag o Ika inte vet vart vi ska utan det är T o R som planerar allt!

Tror det blir fjärde året i år!?
Vädret är ju verkligen upp o ner! Tur man kan elda brasa när det är grått ute hihi
Tittade ni på Livegalan stödgalan i Söndags?
Den var helt fantastisk så många artister som ställde upp på insamlingsgalan den höll på i över fyra timmar. 

Härligt att så många kom dit. Terrorismen får aldrig vinna!
Stort av Ariana Grande att återvända till scenen i Manchester!

De kör med vapen o vi med blommor, musik o kärlek<3

Min "gossegris" Elsa kollade också galan med ett öga!
Titta vilka fina galgar jag hittade på RUSTA! 5 pack för 99:- ett riktigt fynd!

Vi hann även med en tur till IKEA till R:s stora lycka! Haha
Vacker kväll!
Nu ska jag hoppa i bikinin, lägga mig vid poolen, lyssna på podd o planera Nationaldagsmiddag!

Sköt om er alla! Njut av dagen!


Jag har fått frågan om jag kan lägga upp receptet på min marinerade fläskfilé som passar perfekt på buffébordet  till alla studentfester som är nu!

Kommer i nästa inlägg!
<3
Kram Petra

2 kommentarer:

  1. Vilken prestation av din dotter��underbara stunder i livet����. Hälsar Moa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen! Så glad för hennes skull att hon klarat det <3 Ha en fin dag! Kramar Petra

      Radera