Petra Nyman Art & Design

tisdag 10 februari 2015

Grattis mamma! Renovering! Kycklinggryta med jordnötssås!

Hipp, hipp hurra för världens bästa mams som fyller 65 år idag! <3 
Så glad att just jag fick dig som mamma! <3

Röda rosor till mor! <3
 Berättade jag att vi håller på att renovera vinden?! Ja inte jag då;) Så skönt att hantverkarna inte behöver gå på insidan utan de har byggt en ställning så allt tas in o kastas ut den vägen! Smart va! Lite skitigt här just nu! Men det ska bli kul när vi kommer till inredningen:) Egentligen är det R som är chef över detta projektet:)
 Igår efter spinningen blev det en snabbtacomiddag! 
 Ni vet när man typ bara ställer fram förpackningarna på bordet! Men en egen gjord guacamole måste jag ha!
 Jag gjorde däremot en väldigt god kycklinggryta med jordnötssås för några dagar sedan.

Recept kycklinggryta med jordnötssås

Ingredienser:
4 kycklingfiléer
1 stor röd paprika eller två små
1 burk kccosmjölk (ej light)
1/2 dl jordnötssmör
1 dl grädde
1-2 tsk sambal oelek
1 pressad vitlöksklyfta
1 tsk soja
1 msk pressad citron eller lime

Jag gjorde så här:
Strimla kycklingfilén (obs på eget skärbräde) Stek kycklingen i lite smör. Strimla paprikan o stek med  Blanda i resten av ingredienserna o smaka av med salt o peppar. Låt det koka ihop ca 10 min.

Tada! Middagen är klar Gudomligt gott o enkelt!
Idag är jag sugen på att laga något med fisk! Har bestämt mig för att bli bättre på att testa olika fiskrätter till familjens förtjusning! Hehe

Idag ska jag på ett spännande möte också!;)

Såg ni föresten nya Realitystjärnorna på Godset på 3:an igår? Att blanda samman en salig blandning av människor med Gunilla Persson i spetsen! Say no more, ändå kan jag inte låta bli att titta på galenskaperna......haha.

Ikväll har jag tagit på mig ett vikpass i spinning, tycker det är så skönt att få svettas riktigt ordentligt.

Nu ska jag boka ett par hotell för det är mer roligheter på G.

Ha en fin tisdag!

<3

Kram Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar