Petra Nyman Art & Design

söndag 11 november 2018

Förra helgen firade vi älskade Bella 25 år!



Vilken underbar helg vi hade förra helgen alltså! <3

Vi firade världens bästa dotter som kom hem från

Stockholm. På lördagen blev hon firad av några av sina närmaste 
kompisar som också var hemma för att fira henne ;)

Det var på söndagen hon fyllde år då kom släkten o fortsatte firandet
av vår älskade dotter på 25-års dagen.


 Claes o Josefin kom förbi på lördags eftermiddagen då Claes skulle
spela fotboll bortamatch i Stocholm på Söndagen.

Då hade precis Bella anlänt med tåget.

Bella kom alltså inte hem förrän på lördagen
då Hoss Agency hade fest på STUDIO 54 för ett event de haft med 
Stockholm Film Festval med efterföljande efterfest på LESTH.
Så det var en ganska trött Bella som kom med tåget ;)

Hon fick en fantastisk fin klong ljusstake som hon blev så glad över.
Blir supersnygg i lägenheten i Stocholm <3
Hann inte fota detta dock, men paketet såg ut så här;)

Här kommer den bli så fin <3 Hur fint har inte Olivia hjälpt Bella styla
lägenheten i Stocholm. Jag ska skriva ett eget inlägg om detta.

 Hur gick det där till att ens dotter fyller 25?!


Delar av tjejligan o Tony som också fick hänga med hihi kom för att fixa kvällens
födelsedagsmiddag så de hade varit o handlat innan.

Sen pyntade de med ballonger.
Och dukade, så himla mysigt när det är full rulle i huset tycker jag <3
Älskar när barnen är hemma känns nästan som förr i tiden.
Bella o Fia som varit kompisar sen vi flyttade hit när Bella gick i femman. Sen har vi andra
Bella som gick Balettakademien med Bella i tre år så de har gråtit o svettats tillsammans ;)
O Tony som också är dansare, han ska vara dansare i Idol ikväll för övrigt.

Fia, Bella, Tony, Mathilda, Bella nr 2 o Olivia.
R o jag gick upp på vinden först men sen gick vi ner o satt o surrade o
skrattade innan de fortsatte ut i Karlstadvimlet hihi

Så himla underbara allihopa!

Fläskfilé, basilikasås o rotfrukter hade de fixat.

 Gino till efterrätt <3

Nästa morgon fick Bella lite sovmorgon innan vi var upp o sjöng för henne.

Fick ingen bild på det heller uselt! ;)
Men paket, ljus, frukostbricka o skönsång såklart.

Jag härjade runt i köket eftersom det skulle vara klart till 14:00 då
släkten skulle komma.

Jag fick en fin blomma av mams ;) Bella paket o pengar o swish.

 Jag bjöd på några snittar, rostbiff, rökt skinka o salami, fläskfilé allt kallskuret.
Potatissallad, potatisgratäng, ostar, kex, frukt o små västerbottenpajer som jag glömde ta fram hihi.
Så de kom fram när vi ätit klart haha.

Så kan det bli! ;)





 Brorsan o Eddie, Mamma o Sture, Leif o Gunilla .
 Och födelsedagsbarnet själv då såklart!

Saknade morfar så <3 första gången han inte är med på släktmiddag sen han dog i Juni.

 Ni som läst min blogg ettag vet att jag hatar att baka o nu
kanske ni förstår varför?????? 

Jag tänkte iallafall göra mig till o baka egen födelsedagstårta.
Se resultatet nedan
Nu har jag lovat mig själv att aldrig baka igen! Hahah

Men vaniljcremen jag kokade själv blev faktiskt väldigt god!
Bella skrattade halvt ihjäl sig åt sin födelsedagstårta men visst är det tanken
som räknas!!!!??? ;)))))))



 <3

Bella var så nöjd över helgen.

Det gick inga tåg så hon fick ta tåget hem kl 06:00 på måndag morgon istället.
 Men då fick vi ha henne hemma en kväll till.




 På fredagen efter mitt spinningpass  ringde Claes o ville komma hem o käka middag.
 Josefin hade några tjejkompisar hemma. 
Claes gamla barndomskompis Tobbe följde med så himla
 trevlig kväll vi hade åt Tacos o kollade idol.

 Kolla in så nöjd Elsa är som parkerade sig mitt emellan grabbarna <3


En fantastisk, mysig, lyckad, intensiv helg att lägga till minnet <3

Nu är det helg igen!

Jag har haft en sååå bra vecka!

Men det kommer i nästa inlägg.

Ha en trevlig fredag vänner!

Kramar Petra

2 kommentarer:

  1. Ser ut som det blev en väldigt fin kväll ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar! Ja det blev så bra o en underbar helg! <3 Kram Petra

      Radera