Petra Nyman Art & Design

torsdag 13 juli 2017

Överraskningsresan dag 2 gick mot vackra Fjällbacka och Smögen!

Fick investera i en ny laddare till min dator också för 800:- men nu så är tekniken igång igen! ;) Telefoner o datorer!
I-landsproblem jag vet men väldigt störande ändå!

Jag har dessutom haft ont i halsen sen i måndags när jag körde Tabatapass här hemma så det blir nog inget spinningpass för mig imorgon tyvärr som jag längtat så efter att köra........ måste börja leta vikarie!
Men först ska jag blogga! ;)


 Om ni läste förra inlägget så såg ni att vi landade på det helt fantastiska stället Villa Sjötorp i Ljungskile.

Vi tog en morgonpromenad o jag en liten gungtur innan vi åkte vidare på vår resa helt ovetande om vart nästa stopp skulle bli.
 Vi hamnade i vackra Fjällbacka efter inte så lång bilkörning!

Vädret var fortfarande toppen!
 Vilken mysig liten ort hon växt upp i Camilla Läckberg
 T o R
<3
Vi strosade runt o satte oss en stund i solen o bara njöt!

 Min fina klänning från Lise Sandahl gjorde sig bra bland alla båtarna ;)
 Vi gick o fönstershoppade lite innan vi åt en god lunch.

Vad annars om inte kallrökt lax o dillstuvad potatis på bryggan!

 Och alkoholfri öl till våra män så ingen undrar! 
Det var ett mysigt litet stopp i vackra Fjällbacka innan vi fortsatte vår resa.

 Då hamnade vi här!
På Smögens Havsbad inte illa alls!
 Liten dusch o piff innan vi gick för att äta middag!

 Just här är jag riktigt irriterad på min nya Iphone med touch id som helt plötsligt inte ville fungera utan jag skulle uppge en kod istället som jag inte hade en aning om! Grr vad jobbigt det är med nya grejer!

Till slut fungerade koden jag chansade på så lite shopping på det så var jag på strålande humör igen! Hehe
 En fredag i juli o det är nästan tomt på Smögenbryggan är inte det jättekonstigt?!?
Trodde det skulle vara folk överallt jag!
Helt ensamma på restaurangen tur att de bokade hord! ;)

 Vi åt verkligen helt fantastiska skaldjur som man dig bör när man är på Smögen.

 Det gick åt alltihopa! ;)

 Efterrätten tog vi på övervåningen där var det lite mer människor!

 Så kul att Lena o Bosse kom förbi! 

Våra barn har spelat i samma fotbollslag ettag o jag o Lena har jobbat ihop på Kappahl för länge sen, de har köpt en lägenhet här i vackra Smögen.

Bosse som skulle spela på Smögens Havsbad nästa kväll så synd att vi missade det men tyvärr var hotellet fullbokat då.

 Den tysta restaurangen förvandlades till nattklubb med livemusik
 Det blev fullt ös! ;) Ika o Bosse! Hihi
 Sen vandrade vi tillbaka till hotellet så himla fint här!
Vilken härlig kväll som ett vykort!

Så sjukt liten världen är! 

Trött o osminkad när man absolut inte vill träffa någon man känner hihi så stötte jag på fina Camilla som jobbar här på Smögens Havsbad. 
Hon har sålt Lise Sandahls kläder så vi har följt varandra på Instagram så helt plötsligt står hon där mitt framför mig!

Det var iallafall väldigt kul att få träffas irl!

<3
Så söta våra män är! Idag kör de visst svart outfit?!? Hehe undrar verkligen om de inte ringer varandra?!

De hade iallafall varit så snälla så de hade bokat varsin ansiktsbehandling åt mig o Ika

<3

Det var magiskt skönt! Undrar alltid varför man inte gör det oftare!

Vi tog en fika hemma hos Bosse o Lena innan vi åkte vidare mot nya mål.

Tack Fjällbacka o Smögen för ännu en oförglömligt dygn!

Nu har jag bara ett inlägg kvar av vår lilla överraskningstripp.

Åh det är verkligen så himla kul det här! Pirrigt att inte veta vart man ska!


Kram på er allihopa!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar