Petra Nyman Art & Design

måndag 12 maj 2014

Wow! 300 000 visningar! Ny App! Gräddig pastasås med strimlad lövbiff o paprikaströssel!

Hej igen! Vilken helg det varit! Såg precis att jag passerat 300 000 visningar! What? Lilla jag liksom!
Verkligen jätte kul! :D Kunde jag inte drömma om ens?!? Tack för att ni kikar in! <3

Let´s Dance vann Benjamin o Sigrid! Grattis vilka värdiga vinnare även om Steffo o Cecilia också gjort en grym resa!
Eurovision vann Österrike! Hade ett fantastisk budskap så grattis till hen också! 
Mästarnas mästare vann ursköna Ravelli Grattis!
Derby mellan KBK o Carlstad United vann United! Grattis killar så jädra bra ni var! Govend Haidar är verkligen i sin formtopp nu! Kul att det är så bra sammanhållning i laget! Amazing! Det var regnigt o kallt men ändå var det 1052 i publiken! 
Tänk vilken publiksiffra det ska bli om det är lite bättre väder! Trodde aldrig jag skulle bli sån fotbollsmorsa hihi! ;)
I lördags tvingade jag med R på en lite shoppingrunda! <3
Vi var på Sonnelids för att kolla in en ny soffa! Svårt det där med soffor!
Man vill verkligen känna sig säker innan man slår till!
Men den här urläckra dörrmattan slog jag till på direkt!

Vi håller på att fixa till balkongen utanför vårt sovrum! Två nya solsängar har införskaffats! Eftersom det har regnat hela helgen så får ni se det när solen kikar fram! :)
Och det här brickbordet! Så vacker bricka! Ville ha ett brickbord så jag kan fylla frukostbrickan o gå upp o sätta mig i solen utanför sovrummet! Det här sprang jag på av en slump på Rusta!
Solsängarna är vita så det här tror jag kommer bli toppen!
Hahahahahahahahahah ;))))))))))
Vilken tur att det följde med en beskrivning!
Jag dör så roligt! <3
Det hade nog tom jag klarat av!?! :)

Igår åt vi Oxfilé med vitlökssmör o Icas Bea! Har så länge tänkt att jag ska göra egen bea men inte kommit till skott än! Jag har så många recept på detta! :)

Inget nytt under solen men väldigt smarrigt!
Bubbel till Eurovision!
Grattis även till Sanna för tredjeplatsen! Grymt bra!

Här har CU precis tagit hem vinsten ! Tänk att de har 6 raka segrar nu! Matte höll nollan dessutom!
Så grym!
Över 1000 i publiken denna regniga söndag!

Karlstad Derby på Tingvalla!
Han hade lite större objektiv han som gick framför mig! Haha fick bära det på axeln!

Bråttom middag även denna söndag kväll då jag inte ville missa Mästarnas mästare finalen!

Recept lövbiffspastasås med paprikaströssel

Stek strimlad lövbiff på hög värme
Häll 2 dl grädde i stekpannan
Så en skvätt oxfond (2 msk)
Och en skvätt rödvin (kan uteslutas)
Därefter 1 tsk dijonsenap 
Och 1 tsk honung (kan uteslutas)
Plus några droppar soja
Sist smakade jag av med fem pepparsorter,(en kryddblandning)
salt o svartpeppar

Serveras med valfri pasta o kokt brockoli!

Oki det blev så gott! Låt er väl smakas!

Ibland kan man koka soppa på en spik!

Hoppas er helg har varit toppen!

Imorgon sparkar jag igång min med en massa på schemat!

Kanske ses vi på min spinningklass! Såg att det var 6 reserver bokade redan!

Just det de nya apparna jag laddat hem heter Shazam o framkalla!

Dags att krypa ner! Berättar mer om dem imorgon!

3 nya inlägg idag! Ibland blixtrar jag till!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar