Petra Nyman Art & Design

söndag 22 december 2013

Julfyndat! Julstökar! Klänningen satt som ett smäck!

Gokväll i julstöket! Nu har jag plockat fram mina tomtar!<3 Granen är köpt
men vi klär den inte förrän efter mitt spinningpass imorgon!
Vi ska dessutom åka till morfar o hjälpa honom att klä sin gran innan
spinningen! Han är otrolig min morfar han har bakat glutenfria bullar
till Claes (fyller 92 år i april)! Traditionen är att Bella o Claes alltid åker till
honom myser, fikar o klär granen! Men nu är ju Bella i NYC o åker skridskor
i Central Park..... såg jag på Insta! ;) Helt galet vad mycket folk det var
som åkte skridskor där!
Oj vad tulpanerna slagit ut! Då har jag ändå snittat dem en gång till o byter
till iskallt vatten varje dag! Det gäller att njuta av dem så länge det varar!
Vas lik den på Svenskt Tenn! Köpt på Blomsterlandet för billig penning!
Igår blev det bara en enkel fusk Caesarsallad till middag!
Jag köpte en grillad kyckling o köpte färdigsallads mix!
FUSK! Men middag på 5 minuter!
Det gillas när det är mycket annat att fixa med!
Bara att blanda i salladen, parmesan, dressing o krutonger!
Jag hade inte tid med något avancerat igår kväll!
Ibland har nöden ingen lag! Hihi
Det var dessutom bara jag o R som skulle äta!
Claes hade kompisar o kollade fotboll o de
hade bestämt sig för pizza!
 
Jag fick min lilla maskin från Let´s Deal! (en ny den första var trasig)
Lite egotid idag! (5 min);)
Den var väldigt mjuk! Hade kunnat vara lite mer tryck i!
Men huden fick en liten uppfräschning ändå!
<3
 
 RUSTA! Vilka fynd! Kuddarna passar perfekt till mina
dyra Fjärilskuddarfrån Perfect Home! Ta tre prydnadskuddar
för priset av två!Alltså tre st för 158:- Nöjd! Sen hittade jag
så söta dricksglas! Älskar foten, helt underbara! 4 st  för 59:-
Jag slog till på 12 glas på direkten!
 
 Fina vattenglas!
Där har ni dagens fynd o tips från mig!
 
Claes o jag har varit ute o julshoppat idag!
Att få en sån mysdag med sonen hör inte till vanligheterna!:)
Vi tog en lunch på Burger King!
O fick massor av julklappar fixade!
 
Annars har jag kollat Solsidan o David Hellenius hörna med Felix Herngren som gäst!
Nu ska jag fortsätta pynta o fixa!
Kanske ska jag se "Så ska det låta" innan läggdags!
 
Dan före dan före dopparedan! Redan! What?
Imorgon ökar vi takten med julstämningen!
Skinka, knäck, julgran o uppesittarkväll!
 
OBS!
Bingolotter är inköpta till "Uppesittarkvällen" imorgon!
Detta sker endast en gång per år!
O vi tappar alltid bort lotterna innan ev vinst lösts in! Haha!
 
Klänningen jag beställde satt som ett smäck!
Oj vad nöjd jag är att jag har fixat Nyårsklänningen!
Ute i god tid alltså!
 
 
Visar er så fort jag hinner! Kände mig inte så fixad idag!;)
 
JULKRAMAR TILL ER ALLA!
 
<3
 
/Petra

3 kommentarer:

  1. Full fart;0) gillar kuddarna och tulpaner, stod och fingrade på några idag men köpte inga. Vilket jag ångrar nu.
    Önskar dig en riktigt god jul.
    Kram fina Petra.

    SvaraRadera
  2. Fullt ös medvetslös ;)

    Goooo' Julkraaaaaaaam <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev det verkligen! Hihi God fortsättning på dig! <3

      Radera