Petra Nyman Art & Design

onsdag 20 juni 2018

R .I. P Tack för allt min älskade morfar!


Vila i frid nu älskade älskade morfar. 
Mormor fick vänta i himlen 19 år på dig...... 

<3 <3 <3

Sista bilden på oss när vi firade din 96-års dag 22 april.

Du har varit min enda pappaförebild, du har alltid funnits där i hela mitt liv.

Alltid ställt upp, lugnet o tryggheten själv.
Jag har aldrig hört dig säga ett ont ord om någon annan människa någonsin.

Tack för att du lärde mig simma, åka skridskor, köra bil.
Rättvisare människa får man dessutom leta efter.
Plikttrogen och rak i ditt sätt att vara.

Tack för att du ständigt kom med bensin när jag fick bensinstopp då
min bils tankmätare var trasig. Ska aldrig glömma när jag fick bensinstopp
på gamla stenbron i Karlstad. Där får man inte köra bil men jag behövde gena för
att ta mig till macken på närmsta sätt. Självklart fick jag bensinstopp mitt 
uppe på bron. Du fick rycka ut som alltid med bensindunken;)

Vi är lika blödiga du o jag morfar, alltid lätt till tårar.

Nu är det mina tårar som aldrig vill ta slut.


Mina barndomssomrar i sommarstugan vid Bomstad, så många
underbara barndomsminnen där <3 Du har också växt upp i sommarstugan
sedan barnsben. Ditt paradis i livet. När vi pratade sommarstugan 
sken du alltid upp.

Tänk att du bodde där från april till oktober tills det att du var 93 år.

Alla midsomrar vi firat där <3

Idag i förmiddags var sista gången jag såg dig!

Lika fin som alltid! Det såg ut som du hade frid!

Tack för allt!

96 år är en hedersam ålder.

Så glad att vi fick den där stunden bara du o jag den 14 juni. 
Du mådde dåligt, du mådde illa och var blek om nosen.
 Vi satt o höll varandras händer o jag fick
berätta för dig hur mycket du betyder för mig.

Han frågade alltid efter Bella o Claes som också växt upp med

morfar som om det var deras egna morfar.

Vem var det som bakade glutenfria bullar till Claes om inte
morfar. Han tog över mormors roll när hon dog 14 juni -99.
<3
Alltid genuint sportintresserad o hade koll på Claes o Carlstad United.
Alltid intresserad av hur det gick för Bella med dansen och
hennes resor.


Det spelar ingen roll om man är 96 år så är det lika tomt o ledsamt ändå.


Men skönt för dig älskade morfar att  att få vila i frid.


Alla fina minnen bär jag med mig i hjärtat, du är en sann förebild.


Älskar dig!

Himlen har berikats med ännu en ängel!

Du och mormor är äntligen återförenade!
Evert och Ingrid Jonsson.

<3










2 kommentarer:

  1. Så fint skrivet ...... beklagar sorgen . Kram Bittan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja man är verkligen aldrig förberedd på sorg <3

      Radera