Petra Nyman Art & Design

lördag 26 maj 2018

Grand Finale i London! Tottenham på Wembley! Underbar köttrestaurang! Min nya favoritstad!

Vilket jäkla ös det blev!

Jag som varit så skeptiskt inför att gå på Tottenham i London.
Jag tar tillbaks allt jag har sagt för det här var sjukt häftigt! Sen att det gjordes
9 mål i matchen gör ju inte saken sämre direkt?!?


Helt overkligt mycket folk.
85 000 lika många som bor i hela Karlstad på Arenan.
Så galet häftigt!

Dagen D! Vi laddar för fotboll Tottenham Leicester på Wembley 
en födelsedagspresent till mig hehe

Tar en mysig promenad genom Hyde Park så härligt


Mmmmm va sugen man blir eller hur!


Folk spelar fotboll, promenerar, tränar, eller bara fikar 
Solen håller på att spricka igenom.
Inte alls lika varmt som det är i Sverige men väldigt mysigt ändå.
Ett gäng svanar så vackra
Kaffe, en kall för grabbarna o ladda för dagens bravader.
Hann inte riktigt med att fota när de formade ett hjärta <3
Vi tog tunnelbanan till Wembley i god tid.
Folk som strömmar till Wembley, vi var nog inte så tidiga 
som vi trodde för det var folk överallt hehe
Vi åt mat...kyckling i VIP- loungen med Liveband jätte
trevligt o man fick verkligen upp stämningen bland alla Tottenham fan.
Här är vi  på väg till sittplatserna eller om det var toaletten?! ;)

Uppdukat i pausen
Jag som var så skeptiskt till att gå på fotbollsmatch men snacka om spänning.
Siffrorna slutade 5-4 till Tottenham ja det var verkligen rätt match R prickade in.
(för att få mig att vilja gå igen hihi)
Var det hela Karlstad i publiken så var det hela Arvika som kom in för att vakta spelarna
5-4 blev också slutresultatet
Undrade just hur det skulle gå till när 85 000 ska ut ur arenan på samma gång?!
Alltså på riktigt alla gick lugnt o beskedligt, ingen trängsel överhuvudtaget.

Vi fick tom sittplats på pendeltåget helt galet vilken logistik, så imponerad.

Var övertygad om att det skulle ta hela kvällen att ta sig tillbaka till hotellet.
Tog en timme från det att matchen var slut tills att vi var på hotellet igen.
En kort piff innan vi gick runt hörnet till kvällens bokade
restaurang.

Lise Sandahls outfit kvällen till ära <3
Väntar med spänning på kläder från nya kollektionen som är på väg hem till mig
<3
Haha Ulf vi ser dig allt!!!! ;)))))


Ett typiskt skyltfönster som nu var på väg att stängas för dagen

Itte nått för mäg! ;)
Men ärligt! Kolla in köttet! Vilket ställe återigen alltså!
Vi har verkligen prickat in tre helt fantastiska restauranger 
med matminne för livet dessa tre dagarna i London.
Världens goaste Cian <3

Så kul vi har haft!

Man blir hungrig av att gå på fotbollsmatch hihi
Älskar mosaikväggen i bakgrunden.
Cool inredning, duktig personal, fantastiska råvaror o hur gott som helst 
kan sammanfatta denna kväll återigen.

Jag kommer inte ihåg namnet men uppdaterar med det strax;)

Jag trodde Londonrestaurangerna var usla på mat?! Tänk så fel man kan ha!
Nu har ju jag bara varit i London en gång tidigare men ändå.


Positivt överraska på alla plan.
Kort promenad över gatan hem till vårt hotell Café Royal.

Sista mysfrukosten på caféet på hotellet, kl 14 skulle vi åka från hotellet till flygplatsen.

Nu var det helt plötsligt jättefint väder här;)
Ulf o R jobbade o jag o Cian gick på en liten shoppingrunda.

Alltså jag kom till paradiset! Primark! Har ni varit där??? 
Grejerna kostar typ ingenting. 
Jag har shoppat som en tok för inga pengar alls.

Trosor snyggare än Victoria Secret 30 par ca 18 spänn styck, myskläder, klänningar,
 byxor, smink, strumpor, linnen, badkläder.

Det finns allt! Så PRIMARK om ni kommer till LONDON o vill fynda!

TIPS TIPS TIPS!

Älskar att fynda!

Men jag besökte även en annan lite dyrare 
affär innan vi blev hämtade på hotellet, sååå nöjd över min födelsedagsresa ;)))
Är i sjunde himlen över dessa dagar!

Mycket nöjd med dagen när vår skjuts kom för att köra oss till flygplatsen.
Tack ni underbara för att vi fått dela helt fantastiska dagar med er i London.

Lär inte bli sista gången hoppas jag!

Ja London är fasiken min nya favoritstad hihi!

Kram på er!


Vädret är magiskt här i Karlstad!

Jag är fortfarande förkyld så jag väntar nån dag till med att besöka morfar
på Rosenbad <3

R sjösätter båten! Är det nån gång båten ska i sjön är
det just nu för oj vilken värmebölja.

Vi ska till Lisa o Manne  strax för att kolla fotboll.

Ska hoppa in i duschen nu 

Ha en härlig lördag alla fina vänner!

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar