Petra Nyman Art & Design

onsdag 9 augusti 2017

Två toppen restauranger i Nerja!

Hej på er!  Så kul att flera redan hört av sig och vill hyra vårt hus i Nerja ;) HÄR!

Jag måste bara tipsa om två restauranger vi var supernöjda med, förutom Bruxan då;) Men jag vidhåller att det finns ingen godare oxfilé i hela Nerja än på Bruxelles Nerja de Nerja


Två av kvällarna gick vi alltså uppför den här backen upp på stan;)





Jobbiga backen avklarad! ;)

Den här restaurangen ligger nästan direkt när man kommit upp för backen mot vattnet  BAKUS heter den en riktig höjdare faktiskt!

Sådär vill jag också sitta o måla här i Nerja när jag blir äldre hiih ser ju så avkopplande ut

Åh så gott! Jag åt även en kycklingrätt till varmrätt som var så god, så fint upplagt o väldigt fräscha råvaror.

Kan vara svårt att få bord om man inte bokar i tid o på måndagar har de stängt.

HÄR!

Min fina man <3
Våra mobiler blev urladdade så vi var tvungna att prata med varandra en hel kväll hihihi sjukt det är med dessa telefoner egentligen;)

Samma backe o en annan restaurang vi verkligen kan rekommendera var

Pata Negra HÄR! som ligger uppe på stan, jätte gott vi var jätte nöjda där också.
Servitören hällde upp vinet på karaff innan han serverade oss.
Det var första gången vi var där men det lär inte bli sista.


Efterrätten var smarrig.
Jag åt en ljuvlig biffstroganoff till varmrätt där köttet smälte i munnen, den godaste biffstroganoffen jag ätit tror jag!

Som Lady o Lufsen delar vi på efterrätten!

<3

Nästa inlägg kommer en bildbomb från vår minilyxsemester i Puertobanus i Marbella.

Ha en fin em o kväll! 
Nu är jag i bloggtagen äntligen! Kul att sortera alla bilder o det känns som man upplever allt en gång till! ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar