Petra Nyman Art & Design

onsdag 9 augusti 2017

Lyx minisemester till Puerto Banus och hotell Puente Romano Marbella! Gnällkärring! I-landsproblem!

Vi hyrde bil o tog en tripp till Marbella för att träffa våra kompisar.

Helt sjukt vilken lyx det är i Puerto Banus, båtar den ena större än den andra, lyxbilar o alla bär omkring på dyra väskor o, eller kassar med nyinköpta märkesvaror.

Louis Vuitton butiken såg mer ut som om det var  HM ungefär?!?

En liten nätt katamaran! ;)

Vädret var iallafall strålande vilket det inte varit i Nerja dagen innan (en dag utan sol i Nerja på vår semester)

Vi tog en tappaslunch med fina vännerna Pierre o Anna <3

Supergod tapas på El Dorado


Sen åkte vi ner för att jag hade spetsat in mig på en väska jag länge spanat efter o vart skulle det inte passa bättre att köpa den än här i Puerto Banus.

Galet varmt så vi blev bjudna på iskallt bubbel av personalen på Bottega Veneta

HÄr är väskan så snygg o väldigt praktisk med perfekta fack

Tjoho nöjd o glad över att få ansluta mig till de andra Puertobanusbesökarna med fin kasse!? Hehe..

Sen åkte vi direkt o checkade in på hotellet HÄR! 
som verkligen inte var GRATIS helt sjukt dyrt om jag ska vara ärlig!

Men vi hade lite o fira så  "Once in a lifetime"

Måste säga att jag var lite besviken då jag bott på mycket finare hotell för mycket billigare peng!


Vi bytte om direkt o gick ner till poolen,  vi var så varma så ett dopp var fullständigt nödvändigt!

Full fart på barnfamiljerna var det, kanske inte just på den här bilden dock.

Väntar på iskall öl o pratar i telefon!
Kollade in stranden på väg hem till hotellrummet.

Kl 20:00 hade våra vänner Sanna o Michael fixat bord på det näst omöjliga stället att få bord på NOBU så det gällde att vara i tid annars gick bordet till andra gäster direkt!

Vacker boguainvillebuske

Snidade om på hotellrummet direkt o gick iväg till restauragen NOBU bara några minuter från hotellrummet.
Grönt o lummigt 
Svanar som simmade omkring


Här var det riktigt mysigt, det är som ett litet torg där det är loungemöbler  med massor av restauranger runt om.

Sanna, jag o Anna (vi kom sist) ;)
NOBU HÄR! är en ganska nyöppnad restaurang här och den enda i Spanien.
Vi åt massor av små rätter bitar som vi tog en varsin av sen kom det in rätt efter rätt tills vi var nöjda o belåtna:) Hur länge satt vi där måntro? Hihi

Lika många bitar som vi var personer runt bordet alltså:)
Det blev några fat innan vi var mätta!

Väldigt gott med fräscha råvaror men ganska dyrt tycker jag nog det var ju inga stora bitar.

NOBU var så populärt så vi fick bara ha bordet mellan 19:30 o 21:30.

Vi hade bokat ett drinkbord nere på "torget" så vi flyttade ner när de nya gästerna knackade på axeln;)
Bra service genom hela kvällen

Vi avslutade kvällen runt 23 då barnen var med så det blev en lugn kväll ändå med trevliga vänner, god mat o dryck.
 
Frukosten låg nästan precis där vi var kvällen innan hihi

Det bästa med hotellet Puente Romano måste ändå vara deras frukostbuffé för den var magisk!

Riktigt bra det fanns precis ALLTING!



Kolla in honungen :)

Var tvungen skicka den här bilden som hängde utanför vårt hotellrum till vår vän Ximena ;)


Efter frukosten gick vi till ett annat poolområde än det vi var dagen innan.
Vilken vinkel jag måste ha fått till på R hehe han ser ju nästan ut som sonen Claes som spelar div 1 fotboll  hihi
Jag ser ut som en badkruka men det är jag absolut inte även om jag aldrig doppar huvudet hihi

När vi var nöjda med sol o bad vid 14:00 tiden (vi hade redan  checkat ut kl 12:00) gick vi tillbaka för att hämta ut hyrbilen

Så här jobbar poliserna i Marbella hihi Gud så full i skratt jag blev när jag upptäckte att "snutjäveln" (internt skämt) var en lookalike Robert ;)


Måste bara höra om ni tycker jag är fruktansvärt bortskämd men titta här på vårt hotellrum.

Altanen var inte stor, precis så bordet fick plats o utsikten var en mur o en häck.

Har ju mycket finare vy över Medelhavet hemma i Nerja ju.

Inga fel på hotellrummet alls men inte så speciellt heller eller vad tycker ni?

Vet inte om jag vågar berätta vad vi betalade för detta rum?

Håll i er för jag fattar inte hur man kan ta 9000:- för en natt ?????????? Trodde man skulle få värsta lyxsviten känns ju nästan som ett rån?!

Nej det blir det inget mer med! Tacka vet jag Mandarin hotell i Bangkok eller vårt härliga hotell Indigo Pearl på PHUKET de har dessutom lite att lära av deras service!

Nu ska jag bara gnälla pyttelite till men när vi kom till poolen finns ingen meny inget vatten o inte en endaste serveringspersonal  som vi såg till? Man ska väl inge behöva gå o jaga personalen för att få beställa en lunch eller lite vatten att dricka!!!!!!?????

NEJ så istället tog vi en köttbulle lunch på hemvägen HÄR!

På IKEA!

Nu har vi fyllt på förrådet med med både tallrikar, knivar, glas, stekpannor, bordtabletter o en massa annat till vårt hus i Nerja o våra hyresgäster som kommer efter oss. ;)



Kontraster är väl härligt ändå!

När vi kom hem till Sverige var det så underbart gott med en tallrik med......

..... havregrynsgröt o äppelmos!

Mmmmmmmm va gott!

Hoppas ni har det härligt o njuter av dagarna på bästa sätt!


Nu har jag bara ett inlägg kvar från semestern sen har jag några goda middagstips jag har lagat sen jag kom hem som jag ska lägga ut på bloggen!

Puss o Kram!

<3

/Petra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar