Petra Nyman Art & Design

torsdag 31 augusti 2017

Almenäspokalen! Festlördag! Värdinne presenttips!

YES jag tränade! (velade ju lite fram o tillbaka innan)
Ändå är träning en sån självklar del i mitt liv!

Fy f-n när man ska komma igång efter ett uppehåll alltså! Jag ville få det snabbt överstökat med träningen denna lördag så jag körde Almenäspokalen.

Det är svinjobbigt men väldigt effektivt!

6 burpees (av djävulen påkommen övning)

10 armhävningar

20 benböj (med eller utan hopp)

Springa 200 meter

Allt detta X 6 varv!

Jag fick sån puls så det var helt galet tog ca 14 min. Testa jag äskar snabba träningspass!





Så nöjd o härlig känsla i kroppen att ta ut sig allt vad man har o det tar inte ens en kvart.

Perfekt att köra på vår baksida då gräsmattan är 100 meter så det är bara att springa till staketet o vända!



Jag signerade några av min mini gicléetryck o tog med mig till Malin ( o Danne) som värdinnepresent.

Dessa tryck tycker jag faktiskt är en perfekt gåbort present passar i ram från Åhléns

Trycken kostar 100:- st o ramen från Åhléns 100:- (jag har fått in nya fina nu som jag ska lägga ut på min webbshop ni hittar korten HÄR!

Perfekt istället för blommor, vinflaska eller så som man oftast brukar ta med sig.

Malin blev glad! Det sa hon iallafall hihi

Första gången vi var hemma hos dom men vi har träffat dom flera gånger med Lisa o Manne som är gemensamma vänner. 

Lisa o Manne var inte hemma så de kunde inte komma tyvärr.

Men vi träffade flera av deras andra supertrevliga vänner.

Malin o Danne hade tänkt sig poolparty "grillparty" men självklart så var det regnigt denna lördag annars hade det varit fint övriga dagar i veckan så typiskt! ;)

Det gjorde ingenting för vi hade lika trevligt ändå!

Maten var toppengod!

 Massor av smarrigt o grillat fick vi trots vädret o trots att gasen hade tagit slut precis när de börjat grilla...... är inte det också typiskt?!?


Danne berättar något med inlevelse ;)))

En parantes! Ser ni tavlan de har i bakgrunden det är en ljudabsorberande tavla. 

Malin har gjort även med mina målningar så himla perfekt om man vill ljudisolera.  Värsta som finns när det ekar ju.
Vi återkommer men det kommer kunna gå att köpa min konst som ljudabsorberad tavla;)

Malin jobbar med ergonomi o driver även Fysall AB Här!

Skål gänget!
Älskar att träffa nya människor där det är högt till tak!
Tex kom vi bla in på en diskussion om hur mycket man tankar, när man tankar?

Tankar ni fullt eller tankar ni för en viss summa?!? ;D Kul diskussion! Hihi

Massor av både deeptalk o skratt!



Det blev bara roligare o roligare haha...


Grymma driftiga kvinnor här!

Åh bilderna blev bara dimmigare o dimmigare! Hihi

Vi hade doggisarna hemma så vi var ändå hemma i hyfsad tid.... 
  Typ före 01:00

Blev en slapparsöndag inte Bonnie emot?!

Söndag o vädret var strålande igen! 
Man ska nog inte nämna ordet poolfest för då blir det skitväder tydligen?




Det blev bara en enkel blomkålsgratäng o grillad kassler till söndagmiddag!

Men det kan vara nog så gott det också,  salt o krämigt! 

Recept HÄR!

En toppen helg helt enkelt o sista semesterdagen!

Tack Malin o Danne för en fantastisk trevlig kväll (även om det var ettpar helger sen)

Som sagt bloggtorkan är över för den här gången;)

Ha en härlig torsdag!

 Grattis till Sofia o Carl Philip som fått en son idag!

(11:24....... 6 min innan mitt intervalllpass började på Tieto)

Så mycket energi nu vill få ordning överallt, vi har beställt nya möbler så vi håller på o grejar härhemma så sugen på allt vad hösten har att ge!

Gillar ni hösten eller känns det bara jobbigt?

Kramar Petra

1 kommentar:

  1. Tack för bra träningstips ska köra pokalen idag,!

    SvaraRadera