Petra Nyman Art & Design

torsdag 9 juni 2016

Utställning Lars Lerin o Persbrandt på Sandgrund! Petra Nyman Art vs Gynning? Vinnare Biggest loser! Enklaste middagen!

Jag fick skjuts av sonen till stan igår för att möta upp mamma o Rosa o gå o titta på Lars Lerin Persbrandt utställningen på Sandgrund.

Detta har jag väntat på då jag visste att Persbrandt skulle ställa ut i Karlstad.
Lite molnigt o åska i luften! Hoppas inte det blir regn för alla studenter som ska på Balen snart med fina håruppsättningar, de håller till mitt emot Sandgrund där jag ska möta upp mamma o Rose-Marie.

Vilken häftig Combo med Lars Lerins fina amazing akvareller o Persbrandts färgsprakande demoner! !!!

Hihi här på Stadshotellet har jag jobbat som ung! Vilka härliga minnen jag o Ika har därifrån o även en hel del tråkiga då en arbetskamrat dog så sorgligt  i Tsunamin <3 Man tänker lite extra på Lotta när man går förbi här!

Ika jag hörde att våra män planerar vår traditionella bilsemester också! Wiiiii......lite senare i år bara! <3
Vackra Karlstad!

Ja man kan verkligen stå o studera detaljer i evighet!

Det var så himla varmt bara så man hade behövt en dusch eller dopp i älven mellan tavlorna. Måste varit 30 grader typ?!

Inga vintertavlor som kylde ner precis! ;)
Den här älskade jag!

Dålig bild då jag endast hade mobilkamera men dessa blommor <3

Vilket djup!

Lars Lerin <3

 Kollade även på hans program passande igår när jag kom hem! Vilken kille!!


Björkar! Att han inte tröttnade på att måla björkar?

 Vilken uthållighet alltså!!!

De här tre målningarna är ju över hela väggen!

Det var vi o "pensionisterna" vid 15 tiden igår! ;) Kaffe kö!!!
Jag o mams! <3

Persbrandts målning kostade för övrigt 140 000:- som hängde i bakgrunden! (inside information) ;D!


Ingen målning jag skulle vilja ha på väggen ändå men säkert fin ändå!??

 
Mycket färg för Persbrandts del!



Demonerna ska ut!! Behöver själv ut med några hihi! Så får nog ta tag i penseln imorgon för ny har jag grym inspiration!!!!



Men ibland tog nog färgen slut?! :)
Fanns några litografier för 6000:-
Vi missade dom med ett par timmar verkade det som när jag kikade på Instagram?!

Hörde att Persbrandt kom sent med tåget så han missade invignigen för några dagar sedan!

Sj o tåg kan man verkligen inte lita på även om man heter Persbrandt!
Snygg! Ja bilen alltså!


Vackra studenter som ska på bal! Åh det var två år sen vi hade student!

<3 Minns det som igår!

Det är alltså bal i Karlstad igen!

Jag som älskar festligheter o blir rörd typ när jag ser en röd bil?! Hihi


Vi tog ett glas vin efter utställningen på torget!

Så himla mysigt! Solen kom o det kändes som semester nästan! Rose-Marie o mamma är lika gamla ålder har ju verkligen ingen betydelse då jag o mamma är som bästa vänner.  Men jag har en ung mamma hon var bara 19 när jag kom till världen!

Underbara kvinnor! <3 <3 Så kloka o förståndiga!

Sola i Karlstad om ni inte visste?!? Kanske kan vara bra att kunna till någon frågesport eller så??!
Hon var servitris!!!
R hämtade mig på hemvägen från möte i Västerås?!?
Jag har blivit så lat med maten nu när inte barnen bor hemma! Måste ta tag i detta snart! Hihi
Ett tillfälligt nytt målarrum ska skapas! <3

Nu måste jag ha ett arbetsrum för att kreativitet ;)
Köpte Amanda o Hannas bok också som kommit ut på pocket! Ska bli kul att läsa! Jag lyssnar ju alltid på deras fredagspodd! ;)
Dagens middagsttips!

Köttfärs (fin kvalité), ris, hackad gul lök, frysta grönsaker (majs, ärtor o paprika) o Rhodeisland dressing! Så basic o så skönt o faktiskt så gott att  vi tog om både jag o R!

Så längesen jag gjorde detta nu men ibland är det så skönt att bara äta, slafsa i sig vid tv:n o inte sitta vid fint dukat bord  även om det också är guldkant på tillvaron.

Åh jag grät såklart som alltid men vilken lycka för denna fina kille som fått livet tillbaka pga sin viktresa, vilket energiknippe! Imorgon är det FINAL!

 GRATTIS! 

Nu är jag så sugen på att måla så jag spricker snart! 
Ett öga är Fröken Gynnings verk o ett är mitt!



Gynning vs Petra Nyman?????


Guess what???

Kram o Godnatt!


Nu stupar jag i säng!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar