Petra Nyman Art & Design

lördag 30 mars 2013

Glad Påsk! Påskmiddag med familjen!

Vi har haft Påskmiddag med delar av släkten här hemma! Så skönt att båda barnen varit hemma o myst! Men nu är jag trött! Nu först damp jag ner i soffan därför inget bloggande på två dagar! Jag har hållit igång sen 9:00 imorse! Men vi har haft en så mysig dag! Hoppas ni haft en härlig Påsk so far!
 
Glad Påsk på er härliga bloggläsare!
 
Jag är ingen bullmamma men idag har jag  bakat en saffranskaka
 som jag serverade med vispgrädde o färska hallon o blåbär!
Det ska ju vara gult på Påsk!
 
Morfar snart 91 var med o åt Påskmiddag!

 Mammas ulltottisar! Alice o Lillan var med o busade med våra doggisar!
 Vi gjorde en enkel Påskbuffé! Det har ju varit rätt mycket den här veckan!
18-års kalas, 90-års kalas, föreställning i Linköping o idag Påskafton!
<3
 Det blev iallafall 3 sorters sill
2 sorters ägghalvor
Varmrökt lax
Hjortron cremefraiche
Ostar
Kex
Bröd
Köttbullar
Prinskorv
Mamma hade fixat Jansson
Kokt potatis
Mama hade fixat Omelett med kantarellstuvning
Magen stod i fyra hörn o det är massor med mat kvar så det lär bli
 Påskmiddag imorgon också!
Lite godis på Påsk är helt ok!
Nu har alla åkt hem!
 
Bella ska ut ikväll så hon drog till Olivia!
Claes fick hit några kompisar så han är hemma!
Fotboll o Hockey har varit på tv:n här i em!
 
Nu småkikar jag på Fångarna på fortet o bloggar ikapp!:)
 
Ska gå o ta ett gott glas rött o bara slappa i soffan!
Imorgon är jag helt ledig!
Inget inplanerat o jag pratade precis med mamma i
 telefon o det ska bli soligt o fint imorgon!
 
LOVE!
 
Ha en härlig Påsk!
/Petra
 

2 kommentarer:

  1. Låter som ett härligt påskfirande. Bor ni i Östergötland då om ni hade dansvisning i Linköping. Bor själv strax 2,5 mil efter Norrköping och 3,5 mil cirka från Linköping :-)

    SvaraRadera
  2. Tack goa dotter (ja hela familjen) för en fantastisk god och mysig påskmiddag! KRAM mamma

    SvaraRadera