Petra Nyman Art & Design

söndag 10 mars 2013

Flamberade Cognacsräkor! Härlig Mellokväll! I got the feeling!

God söndamiddag! Vilken kväll vi hade igår! Hade ni det bra?
Man får så mycket ny inspiration när man träffar vänner!
Jag hade haft mitt 10:e pass den veckan igår så det var verkligen en efterlängtad "gå bort o sätta sig vid dukat bord kväll"!
 
Anna o jag längtar efter Påsk tror jag! Haha
Så här skarp bild blev det efter man torkat av linsen på Iphonen!
Bilderna nedan innan Anna torkat av linsen på min Iphone! Hihi
 
 Det här kommer jag också sno direkt!
 
Cognacsflamberade räkor!
Yummi säger jag bara!
 
De tog (OBS måste vara frysta) räkor på en bädd av en hel kartong havssalt i en stekpanna!
Sen vid bordet en skätt cognac o brassa på!
Klart! Så enkelt!
Bästa tipset jag fått på mycket länge!
 
Gott, gott, gott!
Till det fick vi aioli, romsås o baguette!
 
Därefter åt vi skaldjur i mängder, havskräftor bla så det kom ut genom öronen till slut!
O vi drack denna gudomliga dryck till!

BEAUMONT DES CRAYERES
Kommer aldrig köpa annan skumpa än den här hädanefter!!!!!!!!!!!!
Fasiken så god!
Lägg det på minnet om ni ska dricka champagne någon gång!
Tror en flaska kostar under 200:- Kan man inte tro!
 
Molly var så söt! Hon dansade o hade olika klädbyten till de olika artisterna!
En liten tår när inte Sean Banan vann! Då körde hon spansk flamencoklänning!
<3 <3 <3

Jag är så impad av Dollar! Hela hans huvud är dubbelt så stor som Elsa!
O Världens snällaste! En stor liten knähund som hamnade i R:s knä!

Vilken fantastisk kväll! O det menar jag från hjärtat!
 
Skål på er!
 
Det bästa av allt!
 
I got the feeling!
Jag har satt vinnarlåten två år i rad!
(bevis finns i tidigare inlägg)
:)
 
Inte illa av mig!
 
Njut av denna söndag!
Jag ska ta med min kära make på en långpromenad i solen!
Det kan han behöva idag!
Skulle vara mysigt o grilla korv utomhus också!
 
Tack Pier o Anna för en toppenkväll!
 
Puss på er!
 
/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar