Petra Nyman Art & Design

fredag 2 januari 2015

Hemma i Svedala från en lång flyresa från Hawaii! Rubbad dygnsrytm! Gott Nytt år! God fortsättning!

Skål o Gott Nytt år fina läsare! Resan hem gick över förväntan, trots 3 flygbyten o dryga 4 timmars väntan på Chicagos flygplats. Vi checkade ut efter frukosten men flyget gick inte förrän 22:00 på kvällen, lägg till ca ett dygn på det så var vi hemma sen. Det låter inte klokt men är man bara inställd så går det bra. Jag trodde faktiskt det skulle vara mycket jobbigare även om sista biten var dryg.

Så bye bye hotell Mariotte


Vi fick frågan om vi ville få en rundvisning på grannhotellet o för det skulle de dra av 125 dollar på hotellnotan plus att vi skulle få utnyttja deras anläggning som hade 7 olika pooler o vi kunde duscha o fixa till oss där innan vi åkte till flygplatsen. Det lät ju toppen. Visningen tog 45 min, de ville sälja in sitt andelshotell. För det fick vi dessutom 100 dollar att utnyttja till mat o dryck under dagen. Inte ofta man upplever sådan generositet. ;D
Solen försvann på eftermiddagen, men det gjorde inte så mycket så länge det bara är varmt o skönt.
Lugnt o skönt



Så här ser dockorna ut i skyltfönstren på Hawaii. ;)
Vi kom hem kl 12:00 på Nyårsafton, kämpade på några timmar, år julmat som farmor fixat åt oss (ja ni hörde rätt) förmodligen de enda som äter julmat på nyårsafton hihi men sen var vi tvungna att vila lite på sängen. 
Oops vi vaknade när klockan var 22:00 på kvällen. Vi var bjudna till våra vänner Stefan o Charlotte på Nyårsmiddag om vi orkade men tyvärr kände man sig helt dimmig i huvudet. Bella o Claes är däremot unga o firade in nya året med nyårsfest! Bella åkte dessutom till Hovfjället för att fira med kompisarna. Bra gjort efter den flygresan hem;) Båda hade en toppenkväll.
Jag o R skålade in nya året vi tolvslaget, vi dukade fram goda ostar o kex som vi fått av Josefin. <3 Det var verkligen en perfekt nyårsmiddag för oss i år. Mums med lite småplock, man är inte hungrig när man har suttit i ett flygplan så länge som vi hade gjort. Vi höll på att missa tolvslaget då Ring klocka ring talet var lite försenat! Hihi
Här står tomtarna kvar! Vet inte om jag ska börja med att plocka bort julen eller plocka upp resväskorna?!? Tror faktiskt det få bli julen. Känns inte helt rätt längre, nu vill man få in ljuset o tulpanerna istället.
Tänkte att den här granen från Hawaii kunde bli inspiration till nästa års julgran? Hehe

Nyårsafton somnade jag 07:00 på morgonen! What!? Småslumrade hela Nyårsdagen, den obligatoriska nyårs pizzan intogs såklart med 40 min väntetid. Gick o la mig vid 24:00 igår för att sedan vakna två timmar senare, kl 04:30 gav jag upp o gick ner o satte på kaffepannan.

Förhoppningsvis kommer spinningen i eftermiddag göra susen för nattsömnen inatt!

Det råder träningsfeber i Karlstad! Min spinning är det i skrivande stund 22 reserver bokade!

Jag har haft mitt längsta träningsuppehåll ever! Det är över en månad sen jag tränade.

Idag startar jag träningsåret 2015! Ska bli sååååå skönt!


God fortsättning till er alla! Hoppas ni haft ett härligt Nyårsfirande!

Snart helg igen! <3


Kramar Petra

Sista kvällen i Hawaii! Surfing på höga vågor! Hawaii del 5!

Sista kvällen gick vi till samma restaurang som kvällen innan. Mycket människor, duktig o väldigt trevlig personal, livemusik, gott vin  o god mat gjorde valet enkelt.

Puss darling!
Mina fina <3
Gott kolgrillat kött med potatiskaka slår dock inte köttet på restaurang BOA i Hollywood:)
Vår servitör hade lite körigt så vi fick inte notan förrän typ sist av alla.
Tillbaka på hotellet mätta o belåtna!

Hyrbilen användes en gång förutom till o från flygplatsen, till en liten tur på ön.

En annan strand där det alltid var höga vågor



<3



Många med selfiepinnar här! Hihi


Något lugnare i vår lilla vik!
Det passade mig mycket bättre!

torsdag 1 januari 2015

Energipåfyllning! Solnedgång! Hawaii del 4!

Om mornarna är helt underbara här i Hawaii så är kvällarna minst lika sköna o vackra. Solnedgången gör en religiös varje kväll! <3

Vi tog en promenad till grannhotellet där vi fick tips om att det fanns en restaurang där man kunde se solnedgången. Tog min klänning som jag köpte i Halmstad när vi var på bilsemester i somras. Så skönt med klänningar som är helt skrynkelfria när man är ute o reser. Inte så  attman är sugen på att ta fram strykjärnet direkt. :)
Hela den här ön är uppbyggd för bröllop.
Här är ännu ett! <3 Vet inte hur många bröllop vi sett dessa dagar.
Kvällspromenad! Vi är ute o fingår hihi!


<3 
Kärlek o solnedgång är något speciellt!
 Sen var det dags för ännu en strålande dag som började med  en härlig hotellfrukost!
Min såg ut så här nästan varje dag!

Minibagels med den godaste laxen som smälte i munnen, färska frukter o bär som smakade sol, kaffe o färskpressad juice.

Dessa dagar ger en verkligen energipåfyllning!

<3

Kram Petra

Godmorning Hawaii! Gott Nytt år! Hawaii del 3!

Vi har haft såna härliga slappar dagar här i Hawaii! Precis det man uppskattar som mest när man har så mycket intryck som ska landa efter våra andra resmål vi har haft.

Gjorde ett eget Hawaii halsband!

Alla bär på dessa o jag har varit så avis! ?!? ;) Men äntligen fick jag göra ett eget bland de andra barnens pysslande.

<3

Stackars R som får ta om när bilderna blir så här! 
Sumobrottare Petra Nyman!
Lunchtime! Vi gör inget annat än äter tyckte Clabbe!
<3


GOTT NYTT ÅR!

 Till er alla!

Kram på er!

/Petra

Hawaii! Tjao från top floor Mariotte hotel! Hawaii del 2!

Så skönt med en egen liten lagun vid hotellet! Vädret är perfekt! Jag njuter verkligen! Vi har haft så många upplevelser den här resan så att avsluta den med sol o värme känns helt perfekt! Typ samma temperatur hela året om här. Att göra en sån här resa med våra barn är verkligen så kul.
Inte ofta man umgås så här intensivt när barnen blir äldre så njut ni med småbarn därhemma, ett tu tre är de stora, tar studenten o flyttar hemifrån.
De har verkligen humor de där ungarna! Love! <3 
Tur att vi har samma humor annars skulle vi ta illa vid oss;)
Vi har högt till tak! (med humor alltså)
Men väldigt kärleksfulla
<3
Härlig sandstrand, men inte lika varmt som jag trodde i Stilla Havet.
 24 grader max...... Burr...... 30 gr i poolen då börjar det likna något.
Lite moln på morgonen som försvann direkt efter frukosten var det blå himmel o vindstilla på eftermiddagen efter 17 började det blåsa ljumma vindar!
Hawaii!




Här tas det bröllopsbilder utanför vårt hotellrum! <3

Här är vi påväg till första middagen som vi åt på hotellet då vi var trötta!
Min älskade man <3 LOVE YOU!
Man kunde hyra en liten balja att svalka sig i som en flytande sil.
Dinner outfit! Skönt med värme så man får använda klänningarna man packat ner  i resväskan!



Hawaii blomma i håret så slipper man locka håret också;)

Kram på er!

<3

/Petra



Framme i Hawaii! Del 1

Den lycka man känner när man kliver av planet o känner den där värmen o luftfuktigheten som strömmar mot en är så underbar. Vi hyrde bil även på Hawaii, vårt hotell låg inte långt från flygplatsen så det var skönt även om vi råkade hamna på en militäranläggning(om möjligt gör en U-sväng) då navigationen inte direkt fungerade som den skulle o jag inte var den perfekta kartläsaren! Hihi

Men vad gör väl det när den här vyn mötte oss när vi kom fram!
Balkongen från hotellrummen ! HAV, SOL, HIMMElL så långt ögat når! ;)

LOVE!
Vi bodde på våning 16! Högt tyckte jag men vi bodde på våning 38 i Las Vegas så då var det här ingenting för en höjdrädd mami!?!? 
Vi var grymt trötta när vi kom fram! Vi flög tidigt på Juldagen, det var inte mycket till flygmat så vi gick direkt ner o beställde lite att äta vid poolbaren när vi kom fram vid 16 tiden. Vi flög från LV till San Fransisco o därifrån till Hawaii! Fanns inga direktflyg till Hawaii från Las Vegas. 
Vackert när solen gick ner.
Att sitta här när det börjar blåsa lite fast det är  ljumma vindar gör en lyrisk! ;)
Man är van att så fort det blåser är det kalla vindar?
Frukt på rummet! Smakar verkligen inte som hemma! Ananasen var amazing!
Vi åt middag på hotellet första kvällen sen somnade vi gott o vaknade till det här vädret.

Det var då jag dog lite! Haha ni kan ju kolla filmklippet på Insta! @PetraNymansDagbok ?!? Jag dör! Men det gjorde jag verkligen! Ni vet den där värmen som man inte riktigt tror finns när man bor i Sverige! ;)
Claes o Bella tog en liten paddeltur
Det var väldigt lugnt på vår lilla strand. Inga farliga vattenlekar som kunde utföras direkt.;)


Vi sov gott kan jag säga, nu har vi bara 4 sköna slappardagar framför oss.

Vill önska alla!

ETT GOTT NYTT ÅR!

<3

/Kram Petra