Petra Nyman Art & Design

fredag 10 augusti 2018

Framme i Nerja och Casa Nyman! Ny toppen restaurang Oliva!

Då var vi äntligen framme i vårt lilla paradis i Nerja.
10:de året vi haft vårt Casa Nyman nu o man älskar det
bara mer för varje gång man är här.
<3


Our second home <3

Nöjd son redo för ett första pooldopp.






Jag o R åkte till Mercadona för att fylla upp kylskåpet.


På kvällen hade vi bokat bord på vårt stamhak Bruxan Nerja de Nerja

same precidia as last year James <3
Världens bästa pepparstek!


Claes är grym o ställer klockan för att köra intervaller varannan morgon.
Backintervaller 10 st maxlöp eller 4 x 4 min intervaller.
 Jag o Josefin körde vår motion på marknaden! ;)

Sen gick vi ner på beachen

På kvällen blev vi bjudna till våra grannar Frida o Thomas 
på lite bubbel innan middag på stan. Så fint de har på sin rooftop.
<3










Här måste man alltid ta en bild <3 Josefin o Claes <3

Vi hade fått tips av Lisa o Manne som var i Nerja några
veckor innan oss den här gången om den här restaurangen Oliva.

Älskar lampan gjort av bestick;)
Fine dinner restaurang med superbra service.

Claes som var rädd att han inte skulle bli mätt så jag beställde
också en glutenfri rätt så kunde han äta upp det jag inte orkade.

Jag bytte ut någon typ "vetebulgur" mot potatis istället. Men när 
de serverade mig bröd flög servitrisen som tagit beställningen på vår
mat  o var livrädd att att jag tog en brödbit då det var gluten.

-Stop i´ts gluten! <3

Hon måste tro att jag var helt blåst först beställa glutenfri mat
sen ta en brödbit haha..


Claes blev mätt o han fick glutenfritt bröd;))))

Fina Frida vilken härlig energi hon har.

Små karameller där de lyckats få in Oliva.








Vi tog en sväng förbi Balcon Europa så mycket folk i sommarnatten unga som gamla
Barn o hundar.






Oooops gick sådär med första dagarnas solning!

Men så fort det gick då hade jag ändå smörjt mig med 30.

Starkare sol här än hemma tydligen?!

Kram o ha en trevlig helg!

Nu blir det stranden för att jämna ut! ;)

<3

/Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar