Petra Nyman Art & Design

onsdag 25 juli 2018

Dessa gjorde min dag! Båttur på Vänern till restaurang Mörudden!

Förra måndagen dan efter att Wilma vår underbara Jack Russelltik somnat in
skulle vår dotter Bella resa till NYC på semester ett par veckor. 
R skjutsade henne till Arlanda på morgonen. 
Jag gick hemma  för mig själv blandade fingråt med fulgråt, så när R ringde o sa 
att Julia ringt o frågat om de kunde mellanlanda hos oss då 
hon o Johan skulle på semester till Halmstad.

Åh vad glad jag blev! Fick något annat att tänka på så jag torkade tårarna o 
åkte o handlade o planerade middagen för kvällen.


När Julia kommer piggar hon alltid upp med sin sprudlighet o spontaniet
Bästa energin man kan få när man är ledsen;)
<3

Johan med sitt lugn 
Fast inte på isen med Örebro eller när han förstärkte 
FBK....åh  vad jag gillade hockey då! 
Vi var på varenda match ettag i vintras  o hejade! 
Skador tyvärr som gör att han måste
trappa ner. Men är ni i Örebro måste ni besöka hans Padel Center
Där kan man även äta grym lunch, bara  så ni vet! :)

Bästa kocken tydligen!!

Jag fixade lite i köket o beordrade ner dom på bryggan för det 
var en magisk kväll<3

Fashion Jullan!!!! Nej det är ju hennes fars foppatofflor
hon tog ner till bryggan hehe

I denna stund då fotot togs kan hon ha glömt att
hon hade dom på sig?!?! ;))))) 
Frågade Claes o Josefin om inte de också ville komma
på middag? Såklart de ville! <3


Älskade familj vad skulle jag göra utan er.
Vilken helt fantastisk kul kväll vi hade med så många skratt o minnen från barndomen.
Ni vet tjo o tjim runt middagsborden en hel kväll. 
En sommarkväll att minnas <3 Julia o Josefin vilka tjejer, vi saknade
bara Bella men visste att hon var på väg till drömmarnas stad NY
<3
Körde klassisk grillat, orkade inte laga något där man behövde
tänka så mycket denna dag <3
Det blev iaf uppskattat!

Efterrätten var jordgubbar, vaniljglass, grädde o maränger intogs inomhus
samtidigt som vi tittade på gamla videofilmer från det att barnen var små <3
Vi skrattade hjärtligt åt både Julia, Claes o Bella, kusinerna i Frösakull

Vilka härliga sommarminnen!
Säker kul för Josefin o Johan att få se också! ;)
Har aldrig sovit så länge som jag gjorde dan efter?! Vakande typ 11 måste varit helt slut efter
helgen med morfars begravning o sen Wilma <3

Vi bestämde oss iaf för att ta en sväng med båten o äta lunch 
på Mörudden i denna sommarvärme.
Bad från båten
Claes en levande reklampelare för KMTI <3
Sista matchen spelad så ett uppehåll på ett par veckor nu för Claes o Carlstad United
På lördag åker vi till Nerja o spenderar envecka där med Claes o Josefin
Så mysigt det ska bli.

Josefin var inte med på båtturen då hon började jobba på HM 07:00 så duktig hon är.
Ingen som fryser sommaren 2018 direkt!!!
Hoppiland!
Skulle aldrig kunnat ha en bättre bonusdotter!
Love you!

<3
Lunchtime!


 Så fin utsikt här! Fin lunchbuffé!

Har skrivit ett besviket inlägg för några år sedan som fortfarande folk googlas upp

Tyckte det var helt ok idag även om ni kan bli ännu bättre om ni vill Restaurang Mörudden;)
NI har forfarande inte samma service som tex Falkenbergs Strandbad
De vinner servicen av alla ställen vi varit på i sommar lätt.

Jag frågade om det fanns lite citron till rödspättan på lunchbuffén:)

Nej tyvärr svarade servitrisen men när jag tittade mot kassan hade de en 
full skål med citroner.

Ja ja det där med att alltid lösa uppgiften är inte 
alltid helt lätt,  men ack så viktig om man vill konkurrera o få bästa ryktet i stan.
Normala fall hade jag säkert inte tänkt på detta men nu när jag var så besviken
sist vi var här för många år sedan har man det i bakhuvudet.

Bella som jobbar för Hoss Stockholm nu där allt ska vara 
100 %helt perfekt förstår säkert vad jag menar.
Då lyckas dessa grymma tjejerna också. 
Nästa stora Event är Way Out West i Göteborg

Annat kul som hände på lunchen här var att en kvinna som jag besökt som ekonomi o datalärare
frånVästerås kom fram o hälsade som var i Karlstad o spelade Boule.


 Bonniebus lika söt som alltid
väntade på oss därhemma <3

Julia o Johan åkte vidare mot Halmstad, Båsta o Falkenberg på em efter
båtturen o jag blev så glad när Naathali,  Bellas reskompis lagt
ut denna fantastiska bild på Bella.
Så fint att se deras vänskap <3

NYC  gjorde gott för Bella i denna svåra stund som
helgen inneburit.


Min underbara familj!


LOVE YOU!

<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar