Petra Nyman Art & Design

onsdag 25 juli 2018

Mellanstopp i Göteborg! Post hotell vs Hotell Dorsia!

Så var vi alltså påväg de ca 80 milen mot Danmark.
Vi gjorde ett mellanstopp i Göteborg då R var tvungen
att jobba lite på vägen.
Göteborg med 30 graders värme när vi checkade in på Post Hotell
runt 18:00 tiden.

Första gången vi bott där.


Måste visa mitt nya mobilskal så nöjd, tunt o lätt som en plätt dessutom;)

Vi skulle träffa Ulf o Cian för en middag på kvällen

Så vi bara kastade in väskorna på rummet o promenerade till
restaurangen som låg på helt fantastiska hotell Dorsia

Här vill jag lätt bo nästa gång vi är i Göteborg!
Någon som har varit där? Helt fantastiskt ställe alltså.
Kolla inredningen;)

Vi gick upp på takterassen där Ulf o Cian väntade på oss
Underbara människor så glad att R o Ulf börjat jobba ihop så jag fick möjlighet att
lära känna dessa två goa människor <3


Maten var dessutom "amazing" hit måste ni gå om ni är i Göteborg.
Tror det var kalvbräss vi åt o R åt torskrygg?!


Jag skulle ju kunna gå runt här o fota hur länge som helst;))))




Ovanför entrén ett litet fågelbo med ett ägg <3

Efter god middag samt en pub där vi kollat fotboll gick
vi tillbaka till vårt Post hotell

Fint hotell det också men helt annorlunda mot Dorsia där rummen är olika inredda.


Posthotell är mer gigantiskt om man säger så. Kolla bara alla mjölksorterna på frukostbuffén;)
Förvånasvärt tyst på frukostbuffén trots tusentals gäster de har verkligen jobbat bra med 
akustiken här.


Efter frukosten var det dags att fortsätta resan mot Danmark o
för första gången få träffa Lise Sandahl irl.

Började bli lite nervös här! Tänk om jag inte skulle förstå 
ett ord danska?! Tur att R är med så han kan översätta isf hihi.


Next stopp SKIBBY Denmark

<3

Då njuter vi av ännu en fin dag vänner.
Jag försöker blogga ikapp, efter det lilla uppehållet som blev då
livet kom emellan;)

Ta hand om varandra Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar