Petra Nyman Art & Design

tisdag 24 juli 2018

Grattat fina brorsonen Eddie 9 år!

I lördags var vi till brorsonen Eddie för att fira födelsedagsbarnet.
<3
Han önskade sig bla ett dartspel så vi åkte förbi Stadium
o köpte ett på vägen dit. Alltid kul att ha något paket inte bara pengar;)
 Sen blev det ju en  liten swisch också, tydligen kostar
det när man köper vissa "grejer" i tv-spelen?!?
Alla med barnfamiljer förstår säkert bättre?! Fattar inte riktigt 
men pengar var iallafall välkommet det också!

Jag tog på mig min nya klänning från Lise Sandahl.... det är alltså 
handsydda paljetter runt hela klänningen fatta vilket hantverk.
Svårt att fånga på bild bara;)
Åh så mycket spännande vi har på G framöver men det tar jag i nästa inlägg ;)
Öppna paket o kuvert med pappa <3
Världens snällaste lillebror har jag, vilken fin pappa han är till Eddie.
(tufft att köra varannan vecka med barnen)

Eddie fick en ny cykel av farmor som brorsan skulle åka o hämta hemma hos 
"mamma". När han kom tillbaka upptäckte han att cykelhjulet legat mot avgasröret
så det hade tyvärr blivit punka på cykeln innan Eddie hann få den;(

Åh var Pär grämde sig över detta!
Så typiskt när man har lite bråttom,......tråkigt men det går ju att reparera;)
Eddie blev iaf jätteglad över presenten från farmor <3
Eddie hade beställt korv med bröd till födelsedagsmiddag hans favoriträtt;)
Bästa kompisen var också där o firade Eddie.
Söta!

Darttavlan hade vi alla väldigt kul med både barn som vuxna hihi

Jag är helt värdelös på att kasta pil, man kan tro jag skämtar nästan haha
Claes höll på att skratta ihjäl sig åt mig! ;))))

Det gick bättre för Eddie! ;)
Claes hade haft tidig fotbollsträning så han kunde också 
följa med o gratta Eddie.
Morbror Leif som väntar på att kasta pil hihi
Som barn på nytt........

Hej till Kassi! Så fin vovve 7 månader <3

Världens största Kaja som vände rumpan till:)
Pär hade fixat så mycket gott, grillat, potatisgratäng, sallad, tjälknöl o lingoncremefrache.
Det hade vi på menyn när jag o R gifte oss 7 oktober 2000.

Vilken nostalgi! Tror inte jag gjort tjälknöl sen dess!?
Den här var på älgkött, galet god.
Yummi!!!


Mums vilket kalasmat o barnen envisas med att äta korv så roliga dom är när detta är
så gott (även om jag också gillar korv med bröd) hihi

(mamma, Gunilla o jag) Vilken värme det var! Måste varit 30 gr alltså!?

Till efterrätt fick man komponera ihop sin egna marrängsviss
med alla tänkbara tillbehör. 

Så mysigt min lillebror hade fixat!


Tusen tack o grattis än en gång till min brorson Eddie!

<3

Har så mycket kvar att blogga om som sagt bla när vi åkte till Danmark
o hälsade på Lise Sandahl! Bilsemestern! Fortsättning följer........

Kram o ha en fin dag alla!

Tack för alla fina kommentarer jag fått från förra inlägget!
Det värmde hjärtat!

/Petra






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar