Petra Nyman Art & Design

onsdag 20 december 2017

Tack för den här gången Vinterstigen 9!! Middagstips!

Åh vad jag trivs här! 

Man kan vara många i stugan utan att för den del gå på varandra o man kan bara 
vara två utan att det känns tomt, stort eller omysigt.

Ett glas iskallt bubbel som blev kvar efter bubbelbadet

Med en av de bästa jag vet <3
Som dessutom fyller år idag!
Jag beundrar denna genuina vinterstuga där det verkligen är "riktiga" stockar lixom inget är fake

Som gjord för inredningen här! ;)



Så mycket bättre från högtalaren!
Medan jag lagar mat i köket
Här kan man ju stå o laga mat hur länge som helst, det är verkligen ett hus byggt för att umgås i
 För er som ska hyra vårt hus så finns det massor av kryddor här så ni behöver inte ta med er hela kryddskåpet där hemifrån hihi brukar vara tillräckligt med packning ändå när man ska till fjälls;)
När man har all tid i världen är det verkligen härligt att stå i köket o låta grytan puttra
Så mycket bättre final på tv:n sista programmet
Jag tycker det har varit ett grymt bra Så mycket bättre i år! 
Speciellt det med Sven Ingvars 
När jag föreslår Kreolsk gryta blir inte R jättepeppad men när han väl får smaka tycker han att det är det godaste han ätit! ;) Så gott vi åt grytan både i lördags o i söndags!

Recept HÄR!

Petra in en pinne i brasan! ;)

Osminkad med toffs på huvudet efter bubbelpool o bastu men jag bytte mysdressen mot en jumpsutit från Gina Tricot istället så blev jag lite lördagsfin ändå?!




Jag köpte en mörkgrön tyckte den var superhärlig med vida ben!

R körde favorit i repris pyjamasbraller från NYC hihi

Älskar den här pallen! Visst är den fin!
Genuin den också! Gillar genuina saker;)
Förmodligen tycker Bonnie att det är varmt  för det såg inte jättemysigt ut där mitt på golvet?! ;)

Vi stannade en extra dag då jag fick vikarie på mitt spinningpass på måndag lunch!

Hämtade Bella på eftermiddagen som kom med tåget från Stockholm<3

Idag har vi sjungit för min man med frukost på sängen!

Han är på Julbord med kunder ikväll så vi firar honom med mysmiddag imorgon kväll!

Det blir även lite bestyr med att köpa o klä granen som ska stå så grön o grann i stugan!

Åh vad jag äskar julmys!

Det är verkligen kluvet det där med julen för många! Önskar att alla får en lugn, mysig jul.


Tack för den här gången STÖTEN!

Helt fantastiska dagar!


Home Sweet Home <3

Man vart var den omtalade snön man sett på sociala medier?
;)))))))))))))))))))

Vad gör ni en lillördag före julafton?

Puss på er!

<3

/Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar