Petra Nyman Art & Design

onsdag 20 september 2017

Middagstips! Recept godaste kyckling curryn ever!

Hej hopp vänner har ni det bra? Blir alltid lika förvånad när jag lagar den här rätten hur god den blir så vill dela med mig igen fast jag gjort det tidigare:) Så smarrigt!

Ni måste bara testa om ni inte redan gjort det ni kommer inte ångra er!

Mums så god o älskad av alla jag har bjudit den på ändå!

Passar både till fest och som vardagsrätt eller varför inte ikväll  som det är lillördag! ;)))

Åh min nya tallrikar från RUSTA jag är så nöjd!
 Jag köpte 4 av varje färg, vit, blå, svart o grön eftersom de var så billiga som 49:- och förrättstallrikar lika många för 29:/ st.  De beiga tallrikarna är bubbles från Mateus 
Älskar att duka med olika tallrikar, kul att duka fint med ljus o servetter
Så gott jag lovar!




Receptet lyder!

 Kyckling Curry (4-6 portioner)

Kycklingfilé (4 eller 6 st)
1 purjolök (1/2 om den är stor)
2 msk kycklingfond
2 dl vatten
2 msk curry eller mer?!? Smaka av!
3 msk het mangochutney
2 dl creme fraiche
2 dl grädde
soja
2 avokado
Cashew nötter (alt jordnötter) som tillbehör


Gör så här! 
1. Strimla eller dela kycklingfilén (obs aldrig samma skärbräda som grönsakerna)
2. Dela purjon. 
3. Stek kycklingfilén och sedan purjon. 
4. Pudra över curry, häll på vatten, fond o mangochutney.
Låt puttra 5 min.
5.Tillsätt grädde o creme fraiche! Koka ytterligare Ettag:-) Smaka av med soja salt, peppar.
6. Tillsätt avokadon precis innan servering eller på ett fat bredvid som tillbehör
Servera med god sallad, (jag tog spenatblad o brokkoli) ris och strö gärna cashewnötter över grytan!

Ha en fin dag kära vänner!

Nu är det så mycket på G igen så hösten kommer gå i rasande fart!

Nu snart ska jag packa väskan för en liten Spanientripp!

Wiiii! Love Life!

Kramar Petra





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar