Petra Nyman Art & Design

lördag 9 september 2017

Oktoberfestivalen i Augusti! Middag hos mamma!

Jag har aldrig varit på en Oktoberfestival i hela mitt liv! Vi blev inbjudna av BMW Autowåx här i Karlstad så vi tackade självklart ja när våra vänner Pierre o Anna som också fått inbjudan frågade om vi skulle gå.
Kan någon förklara varför Oktoberfesten är i Augusti i Karlstad? Oklart?!


Jag o Anna i chock för vi har aldrig sett på maken till stor öl men är man på Oktoberfest så ska man tydligen dricka öl?! Haha




Vilken härlig stämning det var! O min favoriträtt serverades nämligen Wienerschnitzel!

Här är Magnus (som äger Autowåx) bror så kul att han var intresserad av att jag skulle måla en STOR målning 2 x 2 meter det vore ju sjukt häftigt alltså!

Sen pratade jag med Magnus om att "Stripea" min bil med mina konstverk fatta hur fränt det skulle vara, jag som inte är det minsta bilintresserad men NOW  WE TALK!!!!





Skål på en torsdag i ett öltält i Karlstad med grön hatt!
Vad hände lixom? Haha


R vann öltävlingen?!



Vi tog buss ner till stan(tar 13 min)
Kolla så otålig han ser ut! Haha
Men hem blev det TAXI då blev jag otålig hihi....

Vi var hemma innan 23 tiden så lång tid tog det att dricka ur ölen hihi

En annorlunda o trevlig kväll med massa nya idéer!

Möten med andra människor ska inte underskattas det ger nästan alltid något nytt


Vi åkte till mamma också hon har sålt huset i Borgvik o köpt ett nytt hus precis granne med min barndomsvän Agnetha hur häftigt är inte det!

Jag fick sådana barndomsminnen när jag kom dit!
Vi stannade till på Ö o B på väg dit! Haha nästan ensamma men handlade för 2000:-

(Nostalgi det också) Kommer ihåg att de hade erbjudande om att köpa jeans för 99 öre som öppningserbjudande! Hela kommunen stod i kö haha

Hon hade köpt en massa gott som vi åt! Varmrökt lax, olika sillsorter


Jag, bror o Mami o R fotar!
<3

Och en supersmarrig melonsallad!

Mamma som bott här typ en vecka hade redan fått så mysigt!
Vi fick även en paj med vaniljsås!


Mysigt o jag känner mig som hemma direkt!
<3

Glömde mina nya glasögon hos mamsen! 

Prickiga som jag köpte på Malagas flygplats när vi flög hem ifrån Nerja i somras.

Tre nya inlägg på bloggen idag! Hinner nog ett till innan jag ska börja med lördagsmiddagen! ;)))

PLÖTSLIGT HÄNDER DET! Hihi

Kramar i massor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar