Petra Nyman Art & Design

söndag 15 mars 2015

Mellomiddag! Veckans matsedel! Zumba! Ett litet fynd!

Vilken härlig helg! Måns gick o vann hela Mellon överlägset! Kul för honom o en riktigt bra låt! Annars gillade jag Isas låt! Den gick det köra spinning till....bara det!? Hihi När jag o R var ute o gick en långpromenad med doggisarna (älskar att vara hundägare dessa dagar) ;) förut hittade jag de här söta blommorna, våren är verkligen på väg! Löve it! Finns inget bättre än när Sverige smälter bort!
Vårtecken!
Vet inte hur många hundägare vi stötte på! Går folk bara ut med sina hundar på söndagar?!? Brukar inte möta en kotte normalt sett!
I lördags körde jag Zumba med ett glatt tjejgäng! Åh vad roligt det är med Zumba!
Jag hade jag nästan glömt bort känslan att skaka liv i kroppen! Fantastiskt roligt! 
Tack för vinflaskan också! <3 Glömde ta en Groupie så det blev en selfie?!? Hehe
Här förbereder R för mellomys! Brasa på G!

Jag har funderat på om jag ska börja lägga upp veckans matsedel varje söndag? Den här veckan får ni en iallafall! ;)

Bon Appetit!

 Måndag: Kyckling coq au vin
Receptet hittar du

Tisdag: 
Varmrökt lax med hjortron creme fraiche och eller romsås, sparris, citron o en krispig sallad
 Lill lördag: Smarriga Oxrullader (det blev mellomiddag för oss i lördags)
Recept hittar du
Såsen är grym! Gott med vinbärsgelé till!

Torsdag: Fläskkotletter i ugn (minimal tid i köket) tog 5 min sen sköter det sig själv i ugnen.

Receptet hittar ni


Härliga fredag: Min underbara Tacogratäng! Kan med fördel förberedas dagen innan.

Receptet hittar ni:

Veckans matsedel! Hoppas ni fått några tips!

Sen till ett annat litet tips! Vilka fina små frukostbrickor jag hittade på Lagerhouse för endast 20:-st

Perfekt när sommaren kommer o man vill kanske äta sin frukost utomhus, då är det bara att plocka på  allt på sin egna lilla frukostbricka! <3

Kram o ha en finfin söndag!
Nu ska jag fixa beställningen av alla mobilskal ni beställt! 
Tusen tack!

Sen måste jag kolla hockey! Örebro spelar (min man kommer därifrån) Julias( R:s äldsta dotter)  kille Johan Adolfsson spelar där! I förrgår gjorde han mål så de vände 2-0 förlust till vinst mot Växsjö!
Extra kul att heja på dom såklart nu när Färjestad är borta också!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar