Petra Nyman Art & Design

torsdag 2 februari 2017

Såld målning med mycket känslor! Lyxminikväll på Cut in Kitchen om Tabataboosttrip! Nya målningar från Petra Nyman Art! Vår feeling!

Hej! Det var ettag sedan nu! Jag har varit inne i målarbubblan bla, jag har dessutom ont i en tennisarmbåge (eller vad det nu heter?) så när dagen lidit mot sitt slut med träning, matlagning, disk o annat  plock så har jag inte kunnat gå igenom bilder på datorn  (blir helt fel med vänster)  för jag har haft som en kramp i armen genom armbågen o ut i handen.  Inga världsliga saker men irriterande
 (jag är inte van att ha ont o tror allt kommer lösa sig bara man väntar tillräckligt länge) jag ska köra med Ipren nu några dagar o se om det hjälper?!  Nätterna är värst när jag inte somnar för att det värker o stör.

Nu har jag precis kommit hem från min lunchträning med en massa intervaller jag kör med Tieto.
 Vet inte vad jag skulle göra utan träningen det är verkligen bästa sättet för att må bra..... att få svettas riktigt ordentligt.


Förra torsdagen var vi på en vacker men väldigt tung begravning.  På  mitt lunchpass, jag slet på med intervallerna så jag skulle vara riktigt trött (så avslappnad som det gick att bli) när jag kom till kyrkan på em,  jag är så blödig.

Vår vän som brutalt ryckts bort från sin fina familj där den jäkla Fuckingcancern vann igen som ett fritt fall rätt nerför ett stup! Alldeles för ung! I vår ålder!
 Det gör så ont i hela mig o jag fattar inte att det kan hända fast det händer dagligen.
  
Domkyrkan var fullsatt, vackert och så otroligt sorgligt. Tårar från det jag gick in i kyrkan..... att se en familj så förtvivlad, förkrossad jag gråter när jag skriver det här nu går inte i ord att beskriva.
Man måste få vara förkrossad för att gå vidare! Det är grymt, det är orättvist men era liv är här o nu!

Tänker på er! <3


På kvällen när man kände sig  tom, ledsen la Monique Lifezone ut det här inlägget o då fick den här målningen "Love me like you do" jag målat till henne ännu mer betydelse för mig också, så fint skrivet. Hennes fina blogginlägg kan ni läsa 

<3 
Hon bloggar också mycket om kost, hälsa o träning, barn o har även skrivit flera fina kokböcker som jag lagat många recept ifrån.

Tusen tack för fint inlägg! Jag blev så berörd! Så mycket känslor om livet man lever just nu! 

Varje dag! Återigen Leva o ta tillvara på det! Så lätt att glömma!
<3

Igår blev jag klar med mina två senaste målningar som jag skulle ha med mig till  Cut in Kitchen  där det skulle hållas ett info möte 

en"Lyxminikväll" med bubbel o snittar o info om vårens Tabataboost trip!

 Ni vet att jag varit på den resan fyra gånger nu! Hihi Blir säkert fler!

I vår kommer jag dock inte kunna följa med då jag är bjuden  på tredagars Bröllopsfest till  Canne 

<3
Det ska blir fantastiskt o jag längtar <3 Då kommer det bli glädjetårar istället kan jag lova! <3


R skjutsade mig till Cut in Kitchen jag hade haft lunchspinning o hann inte riktigt piffa till mig så det fick bli en hatt som jag fyndade på Indiska för 40:- på rean (köpte även en vinröd) hihi

Ser ut som häxan från Blåkulla istället  eller Cruella de ville ;)


Efter infon om Tabataresan till Marbella........ Ni kan hitta FB sidan HÄR!

Jag har ju även bloggat utförligt om de fyra resorna jag har gjort så sök bara på Tabataboost trip eller Marbella så hittar ni massor av inlägg om resan! Dag för dag! En fantastisk resa så har ni möjlighet så åk på den!

Gigi ägare av Cut in Kitchen o anordnare av Tabataboost trip resan skulle visa enkla hårstylingstips på Linda också anordnare av Tabataboost trip o även ägare av Linda Modin Klemner Studio o även anordare av bla stora Barnmässan som är här i Karlstad i vår.

Jag skrattade när jag såg den här bilden hon är nämligen väldigt håröm vilket nästan syns på den här bilden?! hehe

 -Skynda dig! Är du inte klar snart!!! ;D!
Mina tavlor på väggen där också! ;)
Det var en riktig minilyx kväll med snittar o bubbel, god choklad o rawfood från  Fröken Fräsch så gott o nyttiga smoothisar! Det stod så många runt smothisarna så jag lyckades inte få någon bild!

Populärt så lägg det på minnet Fröken Fräsch i Karlstad!
Så mycket gott!

Nej Lisa fick ta över istället!

Haha hon ser inte så bekväm hon heller! Massor av spray just nu! Hihi
Linda sprang förbi kameran o sa hihi nu förstörde jag denna bilden va??!  Hihi
Annars är det ju alltid Linda som håller i kameran om man säger så!
(hoppas mina vänner tål lite humor? Lisa o Linda hehe.....
Allt ser så enkelt ut när Gigi stylar  Lisa (även PT Lisa  hon som leder passen på Tabataresan) blev också supersnygg på ett kick med volym i håret!

Gigi är grym om ni ska klippa er! Boka tid på Cut in Kitchen  Hon är även i Stockholm vissa dagar på Min syster o jag
Det visades träningskläder också som bl a brukar ingå i den fantastiska goodiebagen man får på Tabataboost resan.
Undrar hur stark man ser ut i den här?

 Kanske bara behöver köpa en ny outfit!?

Nej! Vi ska bli starka utan outfit! <3
Linda visade en massa sminktips o vi andra  som redan fått dom minglade runt. Så många härliga tjejer som var intresserade av att följa med på träningsresan. Kul!


Här ser ni en bild Linda har  fotat mig i en yogapose i solnedgången när vi var på resan i november.


Hon hade gjort en förstoring som jag fick med mig hem igår!

 Som sagt den här resan är en riktig feelgoodtrip på alla sätt, underbar mat, träning, yoga, (Lisa är så duktig att hålla i träningspassen) hiking i bergen, avsmakningsmeny, fotosession o styling, personal shopping dag med Gigi. Det är bara att boka!!!!! 

Ni kommer inte ångra er o det är små grupper till skillnad mot de flesta andra som anordnar träningsresor. Det är  bara 9 deltagare vid varje resa. Man kan vara vilken ålder som helst o hur otränad som helst också för den delen. Många ser det som en kickstart!


Nu till min EGOBOOST o Kickstart 2017 hihi

Nej men jag är så stolt att visa upp mina senaste! 

Sluta läsa nu om ni inte är intresserade av mina konstverk Hihi
En trevlig kväll. R kom o hämtade mig vid 20:30 då åkte vi hem o tittade på Renés Brygga, Lerin o Mästerkocken innan jag stupade i säng!
Jag älskar verkligen färgerna på min senaste målning Life is now.
Måtten är 100cm x 80 cm om någon skulle vara intresserad finns den till salu på min Webb butik
eller maila mig vid intresse på  petranymanart@mail.com

 Jag har även öppnat ett Instagram konto för @petranymanart






Köpte en present till mig själv! En klongvas Äng så vacker den är tycker jag!


En annan målning som också är klar nu är Akrylmålningen Heart on fire
116 cm x 90 cm
Älskar de här färgerna nu när man vill ha in lite vår feeling 

Alltid svårt att fånga målningar på bild, de ska helst ses i verkligheten

Glasunderläggen finns några askar kvar! (6 i varje kartong) 350:- /st
Akrylmålningen Catwalk lite mindre 70cm x 50 cm
Kuddar, gicléetryck i vårliga färger
Ljusa kuddar att matcha till!


Tycker om mina Mateus tallrikar i rosa o lila också! Passar så fint med mina glasunderlägg Keep Hope Alive
Här sitter ett halvoriginal på målningen Keep Hope Alive.
Att en målning är såld behöver inte betyda att det inte går att köpa en:)

Här är ett Canvas tryck på originalmålningen som såldes av BMW till förmån för barncancerfonden för 10 000:-

Här har jag målat på Canvastrycket då blir det en halvoriginal.  Varje tavla får en egen touch!

Den här är 120 cm x 90 cm o priset är 2 900:- har ni vägarna förbi mitt andra jobb

KMTI kan ni kika på den där!

En trappa upp hänger den ni ser den även från entrén.
Kanten är lite tjockare på 4 cm.
Muggar finns också för 150:-/st  med tryck av olika målningar .
Jag var o fikade hos min morfar förra veckan så glad han blev vi åt semla o jag måste verkligen åka dit oftare han fyller 95 år i April fina morfar.
Inte länge kvar till våren är här! Tänk att jan redan har passerat!

Vi tänker dock tjuvstarta den i Thailand! Orkar inte vänta på våren i Sverige! Landet som Gud glömde hihi

<3 <3 <3

Nu ska jag blogga om vår sommarfest vi var på  i Örebro! Ika håller på att hjälpa mig med lite ny inrednig o styling här hemma. Är sugen på ny soffa o matsalsmöbler:)  

Visst blir man sugen på lite nytt när det blir ljusare ute!

Puss fina ni om ni orkade läsa ända hit vill säga?! Hehe

Många kramar Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar