Petra Nyman Art & Design

söndag 29 januari 2017

Succé middag! Glutenfri Wienerschnitzel med rödvinssås o råstekt potatis!

Jag dör så gott!

Detta var det godaste jag ätit på länge! Jag lovar att ni inte kommer ångra er!

Ett ostädat kök är det lätt värt! Lova att ni testar detta för det var suuuupergott!

Mumsigt värre!
Råstekt potatis kommer jag inte ens ihåg när jag gjorde senast!
 Glutenfritt mjöl, riven parmesanost, salt o peppar <3 Ägg <3 o sist glutenfritt ströbröd
 Lite kladdigt iallafall om man heter Petra men så värt
 Redo att stekas i smör o olja på medel plus värme så de inte bränns.


Tada!

Vi åt det igår kväll o även till lunchen idag!

HÄR! kan ni läsa lite mer utförligt hur jag gjorde!


Nystekta frasiga Schnitzlar!



Receptet på min Rödvinssås

4 scharlottenlökar, hackade
1 palsternacka, skalad, i småbitar
1 msk smör
3 msk rårörsocker (jag tog vanligt strösocker)
2 msk balsamvinäger
4 dl rött vin
1/2 koncentrerad oxfond
1/2 msk majsena
salt,peppar

Tillagning: Fräs löken o palsternackan mjuka i smör i en kastrull. Tillsätt sockret. Fräs tills det har karamelliserats. TIllsätt vinägern o koka in den. Tilsätt vinet och fonden. Låt sjuda ca 10 min. Sila. Rör i majsenan (toppredning) Smaka av med salt , peppar o eventuellt lite mera socker o vinäger.
Det här kan man förbereda dagen innan! 






Sallad, pressad citron o kapris är goda tillbehör! ;)

Det blev inte mycket kvar! ;)


Dagens middagstips! 

Kram o ha en fin söndagkväll! Nu ska vi hoppa i bubbelpoolen!

Det har snöat så det får nog bli mössa på!

Många nya inlägg på G! Kul att det är några som saknat mina inlägg! Hihi

<3

Kramar Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar