Petra Nyman Art & Design

onsdag 14 december 2016

Spontanmiddag igen!

I lördags var våra män R, T o Magnus på stan för att fixa julklappar o gå till Hugos Herr o uppdatera lite i garderoben. Jag anar att det blev en liten puprunda också! ;) Kommer ihåg när vi var i NYC med dessa o hittade dom av en slump på Hooters  läs det HÄR! hihi men något Hooters finns det inte i Karlstad ändå ;)
T kom på att han spontant ville bjuda alla på middag på stan eller hemma hos dom. 

De tre musketörerna i köket hemma hos Ika o T. Vi hamnade hos dom trots att jag verkligen bara ville gå i myskläder hela lördagen men vi bestämde att vi kunde gå i myskläder hemma hos dom också, det får man när det är en spontanare;) Hihi
Glömde ta kort utanför huset det är så fint belyst med granar, kransar o allt. Ika är alltid ute i god tid vad gäller sånt! ;)


Som vanligt när det är spontanare hos dessa människor, gäller Lisa o Magnus också är det inte så spontant när man kommer till middagen hihi
Vad sägs om pilgrimsmusslor med baconkrisp, sparris o en typ vinaigrette.
Fantastiskt gott var det iallafall!
Det är ju faktiskt det bästa jag vet att gå o sätta sig vid dukat bord o det inte är jag själv som har lagat o hittat på maten:D!
Vi hade odjuren med oss o Lisa o Magnus barnen som uppskattade att doggisarna var med.
Nathalie ville ha en Elsa sa hon men hon vill iofs ha de flesta hundarna tror jag!? Hihi

Lisa pekar med hela handen?! Hihi Magnus ser lite spak ut tycker jag?!? ;D
Lite mörk bild men varmrätten var så god! Skomakarlåda med oxfilé, potatismos o rödvinssky.
Yummie! O väldigt, väldigt spontant?!
Jack sköningen var helt slut efter att ha snosat runt efter Elsa (Chihuahuan)..... han gillar henne. Vet inte om hon är på G att börja löpa hihi Stackars Jackis! <3 Storleken har ingen betydelse tycker han! ;)
Jobbigt med dambesök!
Inte så värst tråkigt har vi heller!!!!
Typ gråter av skratt!
Efterrätten gjorde sig inte alls på bild men jag lägger ut den ändå!
Gino.... en massa frukt gratinerat med vit choklad o vaniljglass.
Hur gott var inte det! Hur gott som helst! Jag var nog hungrig efter "julbordet" dagen innan hihi
Mer om det står  HÄR!

T som även är en jäkel på att sjunga o spela gitarr tog fram gitarren efter ettag o spelade  bla en låt han sjöng på deras bröllop i kyrkan!
Ika njuter! <3 O vi andra också!

Fantastiskt modigt gjort av T måste jag säga! Det var ju inte ett öga torrt i kyrkan kan jag säga!
Jack o barnen myser i soffan! Alltså så snälla dessa barn är.
Att umgås med oss vuxna en hel kväll o har inte gnällt eller klagat  en endaste gång. Helt fantastiskt!


Lisa ser kärleksfullt på sin man! <3
Såklart hade de hunnit med att baka pepparkakshus också! Är jag förvånad eller not? NOT! Hihi


Elsa kröp upp hos Lisa o alla började bli lite trötta framåt småtimmarna.
Strax efter tolv vinkade vi hej då till Ika, T o Jack o tackade för ännu en mycket trevlig kväll med de bästa<3
Nästa gång vi ses ska vi till huset i Stöten o fira Nyår ihop, plus Micke, Camilla o några vänner till dom!

Vädret här är så fint idag! Sol o blå himmel!
Jag har precis kommit hem från lunchspinningen.

Ikväll ska vi på Champagneprovning o ut o äta efter det med Micke som vi har Stöten ihop med o ett annat härligt gäng.
Det är mycket nu! Huga!

Kram så länge! Hoppas ni hade en glad Lucia igår! Eller trevlig kanske det heter?


 Jag körde sista träningspasset med mitt fina Tietogäng igår o fick ett paket med röda snören :) Tack alla för den här terminen! På lördag kl 15:45 har jag fått för mig att jag ska köra ABBA spinning på KMTI hoppas vi ses då!

Jag har gjort några ex kuddar av originalmålningen Keep Hope Alive  som finns i två storlekar som jag tycker blev fin :)

Nu ska jag äta lite grillad kyckling o sedan hinna måla lite innan jag ska fixa till mig för kvällens bravader! :)

<3
Sköt om er! Om 10 dagar är det julafton!
Kram igen! Har tydligen svårt att sluta blogga när jag väl kommer igång?!?

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar