Petra Nyman Art & Design

tisdag 20 december 2016

Champagneprovning på vincontoret o tapas på Baron!

I onsdags var vi ute med våra vänner på champagneprovning på vincontoret. Jag har aldrig varit på vinprovning i hela mitt liv. Men det var verkligen trevligt!
Bubbel gillar jag bara det är torrt men man fick verkligen lära sig en hel del.

Bla att en champagneflaska innehåller över 5 miljoner bubblor vem nu som har räknat dom vet jag inte dock haha


Micke kom från Falun, Camilla hade annat för sig så hon kunde inte följa med tyvärr. Anna o Pierre (som vi ska åka till Thailand med i feb) o Söderberg vår fantastiska bankman på SEB o Lotta. Robert o Emma kunde inte heller vara med denna kväll.

Våra män har nämligen ett fastighetsbolag ihop.
Konstigt vad bubblet ändrade smak när man fick lite tilltugg. Wow o vet ni att vanligt svensk hushållsost o champagne är en fantastisk bra kombination det har jag missat!

Eller ett vanligt salt potatischips med lite citron cremefraiche o löjrom. Såååå gott!
Kan vara ett bra tips till Nyårsafton!
Det dyraste behövde absolut inte vara det godaste!

Jag o Söderberg.

Ni kan läsa mer om vincontoret i detta inlägg HÄR!

Det ligger i en liten källare på kasernhöjden.
Bråttom bråttom tog vi en taxi till Baroon där Pierre bokat bord åt oss.
Där hade jag heller inte varit förut o jisses så mycket goda tapas dom hade där!
O väldigt trevlig personal!


En mycket trevlig kväll som avslutades i tid då Claes kom o hämtade oss när det stängde vid 11:30.


Haha jag o Anna har verkligen likadan humor!!!! Fick den här av henne! I´ll buy my own shit! ;D!

Har ni haft en bra fjärde advent vänner?


Mindre än en vecka till julafton nu! Igår körde jag ABBA spinning på KMTI som var så himla kul så jag kör även ABBA spinning imorgon på lunchen om någon är ledig då så passa på att bli av med lite julstress!



Det var så kul...... en kille som var med på passet i lördags förmodligen ditdragen av sin tjej sa efter passet! - Jag måste erkänna att jag var lite skeptiskt till ABBA spinning trodde det skulle bli lojt men jag måste erkänna det var det svettigaste passet jag varit på!!! Hehe 

Man ska aldrig räkna bort ABBA hihi.

Kram på er!

Det här inlägget hade jag missat att posta så därför kommer det lite sent!

Jag bara hasar mest omkring i myskläder, osminkad med toffs på huvudet o målar med podd eller lugna favoriter. Måste erkänna att jag börjar tröttna på alla jullåtar som spelas om o om igen ;)

Å lite spinning mellan varven! ;)

Hur skönt som helst o väldigt meditativt!


/Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar