Petra Nyman Art & Design

onsdag 5 oktober 2016

Rosa månad! Fotboll! Vänner på en spontanare! Några middagstips!

Vilken fin höst vi har! Nu är redan Oktober här o vi går in i den rosa månaden.
Fint när så många hjälps åt med insamlingen. Det är verkligen allas ansvar för vem som helst kan drabbas av denna vidriga sjukdom.

Igår kom Bella fram till NYC där hon ska göra sin praktik på Broadway dance center som de har på Balettakademien.
Det var nöjda tjejer som efter ett dygns försening, en extranatt i Norge samt flyget via Frankfurt landade på sitt rooftop i NYC. Så härligt även om det blev en väldigt lång resa!;)

<3


Rosa stövletter från House of Lola o rosa stickad klänning från Lise Sandahl <3
Klänningen är tunn, inte för varm, inte det minsta stickig.

Finns inget värre än när stickade plagg sticker o kliar eller är för varma.

Inte den här! Helt underbar! Jag har den även i grått!

I lördags tittade vi på fotboll i strålande väder när sonen o CU vann över serietrean Akropolis.

Ika vars son också spelar i laget höll för ansiktet så spännande var det på slutet! Viktiga poäng nu.
De är riktigt grymma nu o Claes har gjort mål de tre senaste matcherna vilket glädjer en fotbollsmorsa.

Trodde aldrig jag skulle bli så fotbollsintresserad haha
Ika o jag åker snart på Tabataresa också! Så härligt att få umgås en hel vecka!
Vi åt korv med bröd o kaffe o kexchoklad.
När vi kom hem från matchen hörde Lisa av sig o sa att Charlie var badsugen men absolut inte på badhuset hihi så vi bestämde oss för en liten spontanare.

Firade CU:s vinst med lite bubbel.

Hur mysig lördag som helst! Nu var den här något mer spontan än den som Lisa bjöd oss på förra fredagen hihi här bjöds det bara lite Tacos som vi åt lite senare på kvällen.
Hursom helst så var det kul att ses!

Nu på fredag ska vi ha en liten kick off på KMTI ;)


 Som ni ser var det väldigt, väldigt spontant! ;)
 Nathalie gillar hundar! <3
<3
Strax efter 22 blev Charlie trött så vi vinkade hejdå till Lisa, Magnus, Nathalie o Charlie.
En riktigt mysig dag o kväll! <3

På söndag kväll kom Claes o Josefin o åt hemgjord Pizza det var också mysigt!
Hela helgen har bara gått i mysets tecken hihi
På tal om Rosa månad, jag beställde så fina handdukar i blekrosa från Let´s Deal i Egyptisk bomull.
299:- för 6 st.

Tittade ni på Humorgalan en insamling till Barncancerfonden i måndags?

Det gör så ont i mig så det gick nog åt två toarullar med snorpapper under kvällen <3 Inget barn ska behöva gå igenom detta!

Det är med stolhet jag "kör för livet" en kampanj BMW har tillsammans med Barncancerfonden som jag skrivit om i tidigare inlägg.

Jag är så glad o tacksam för alla som vill hjälpa till med detta,  bla personalen på Riksbyggen i Karlstad som ska köra för livet o därmed bidra till att BMW skänker 100:- för varje provkörning. Vilka "doers" de är.

KMTI ska också vara med o köra för livet! Jag ska även åka till mitt gamla jobb SamC Mitt som också ställer upp för denna viktiga insamling. Tusen tack! <3

Har ni någon arbetsplats som skulle kunna tänka sig att BMW kommer med ett par bilar så ni också kan köra för livet?

Många bäckar små!

Bonsan myser för livet hon! <3 En Snapchat till barnen! ;)

Jag målar också på en tavla som ska auktioneras ut av BMW.
Spännande o hoppas det kan ge något till barncancerfonden.


Lagade torskrygg med min egen gjorda remouladsås för några dagar sen. Så mycket godare än köpt! Jag lagar typ aldrig någon annan fisk nu för tiden. ;)

Receptet hittar du HÄR!

R har varit uppe i Stöten med lite material i veckan o nu är det inte långt kvar på bygget :) 

Tänk om man skulle kunna fira Nyår här! Så mysigt det skulle vara! Det ser ut som en målning i en sagobok nästan!
Nu har jag precis ätit lunch! Igår hade jag ingen som helst lust att stå i grytorna så jag lagade den här enkla rätten 90 min i ugnen o kotletterna trillar isär! Minimal insats i köket! 
 Receptet på möra kotletter i ugn.

Hur enkelt är inte det här!

Lägg råa fläskkotletter i en ugnsform!(tinade eller frysta)
Blanda 3 dl grädde
2 tsk Sambal Oelek (eller en om man inte vill ha så starkt)
3 msk soja!
Häll blandningen över fläskkotletterna! (se till att de täcks bara)

175 grader i ugnen i 90 minuter!
Köttet blir hur mört som helst!
Funkar ju såklart med kycklingfilé eller fläskfilé också!


Nej nu ska jag fortsätta på min målning!

Ha en härlig lill lördag!

<3

/Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar