Petra Nyman Art & Design

tisdag 13 januari 2015

Kvällens middagstips! Fläskfilégratäng i gräddig senapsås!

 Hej på er! Hoppas allt är bra! Tänkte bara kika in o ge er ett litet smarrigt middagstips!;)

Fläskfilégratäng i senapsgräddsås

Ingredienser (4 port)
600 g fläskfilé
5 st färska champinjoner
1 gul lök
2 st vitlöksklyftor
smör
3 dl grädde
1 dl torrt vitt vin
2 msk konc. kalvfond
1 msk fransk senap
Salt, peppar
Hyvlad eller riven smakrik ost ( jag tog cheddar) 

Jag gör så här:
Skär köttet i skivor. Skala och hacka löken och vitlöken. Skölj och skiva champinjonerna. Stek champinjonerna i torr panna så vattnet steks bort. Stek sedan löken med champinjonerna i lite smör. Bryn köttet i smör-olja i en stekpanna. Krydda med salt och peppar. Häll över grädde, vin, fond och senap i stekpannan.. Låt koka upp några minuter. Lägg över allt i en ugnsform. Täck över med osten. (riven eller hyvlad).
 Skjuts in i ugnen ca 20 min i 200 gr.
Sim sala bim o middagen är klar att serveras!

 Serverade med ris o sallad! Enkelt o jätte gott!
 Imorgon ska jag till kontoret o jobba hela dagen!

På torsdag lunch smäller det! Mitt första Powerstep pass sen Hjälmaren brann!
Vill inte ens tänka på vilken träningsvärk jag kommer få!? Hihi

I förmiddags var även Patrik o Diana här en liten sväng! Mysigt att ses! Tack för hjälpen med planering o tips inför renovering av biblioteket.:) Det lät väldigt kulturellt att ha ett bibliotek haha. Men ja det kommer alltså bli inbyggda bokhyllor längs väggarna.

Vaknade för tidigt imorse också så jag känner mig trötter! Blir tidigt ikväll också! ;)


<3

Kram o ha en finfin  tisdagkväll!

4 kommentarer:

  1. Åh, det låter gudomligt gott! Det måste jag prova någon gång.
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack goa du! Kändes i hela inlägget igår att det var lite deppigt! Blev sååå glad över din kommentar! Du är ju alltid sjukt ärlig vilket jag älskar! ;) Kramar Petra

      Radera
  2. Det låter väldigt gott! Tack för tipset!

    Jag drar också igång min träning i morgon och jag ser faktiskt fram emot det.

    Önskar dig en skön kväll!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror eller rättare sagt jag vet att jag kommer må så mycket bättre! Pepp till oss!!!!! Kram Petra

      Radera