Petra Nyman Art & Design

onsdag 14 november 2012

Lill-Lördags middag förberedd! Recept Balsamicokyckling!

Jag drog till Ica o kompletterade med det som saknades!
Nu har jag förberett kvällens middag! R är med Claes på fotbollsmöte!
Möten om klubbbyte! :) Spännande! Eftertraktad Classeman!:)
 
 Jag har förberett kycklingen som ska in i ugnen nu! Pronto! :)
Tillsammans med potatisklyftorna som ska serveras till!
 
 
 Löken blir söt o god när den får rostas i ugnen!
 
 Här har ni ingredienserna till Balsamicosåsen som ska serveras till!
 
Ingredienser

4 port

500 g kycklingfiléer (jag hade tvådelad)
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 msk Arla® Smör-&rapsolja
2 rödlökar
5 vitlöksklyftor
Saften av en citronklyfta
2 tsk oregano

Sås:
3 dl grädde
1,5 msk balsamvinäger
1,5 msk konc kycklingfond
1 tsk torkad oregano
1 tsk kinesisk soja
smaka av med salt, pepppar

Gör så här

Sätt ugnen på 200°. Salta och peppra kycklingfiléerna. Bryn dem runt om i 1 msk smör-&rapsolja,. Lägg filéerna i en ugnssäker form. Skala rödlök och vitlök. Skär rödlöken i stora klyftor och . Lägg löken runt om filéerna. Ringla 1 msk smör-&rapsolja över löken. Strö över oregano. Pressa över citronsaften. Tillaga i mitten av ugnen 15-20 min. Blanda ingredienserna till såsen i en kastrull. Koka upp och låt koka 2-3 min. Servera med lök, sås och klyftpotatis
 
Smaklig Spies!
 
Ha en toppenkväll alla cyberkompisar!
Ikväll hejar vi på Sverige i fotboll!
 
<3
 
/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar