Petra Nyman Art & Design

onsdag 17 maj 2017

17 Maj!! Eurovision och fotbollsfest! Petra Nyman Art målning till Barncancergalan! Middagstips!

Godmorgon på er! Jag har redan varit vaken ett par timmar. Ligger o myser i sängen med doggisar, kaffe, nyhetsmorgon o dator. Bästa känslan! R drog tyvärr precis iväg på jobbmöten.

Tänk att det redan är 17 maj, fattar inte hur det gick till?! Nu inväntar jag värmen som utlovats till helgen.  Ingeting inplanerat  utan vi ska bara mysa här hemma i trädgården, plocka fram utemöbler, kanske få igång poolen?! (även om jag inte badar så ofta så är den fin att titta på hihi)
Lillördag o 17 maj kanske en löjromstoast kan vara något till kvällen?
Vi åt det här förra torsdagen till Eurovison, jag kan verkligen längta efter löjromstoast ibland.
Igår var jag hos underbara Gigi på Cut in Kitchen o fixade sommarslingor i håret.
Ja förresten jag var där kl 09:00 i måndags också för den delen haha, hade tagit fel på dag så jag hade tom bytt bort mitt spinningpass på lunchen så nu får jag köra idag istället ;)

Vi hade iaf en lika trevlig stund som alltid, finns ingen kvinna som inspirerar mig så mycket som hon.  Nu ska det bli en badkollektion av mina målningar tycker hon hihi

Vad gillar ni min tisha? Kommer finnas i webshopen inom kort om någon skulle vara intresserad?
Annars har jag fått finbesök i veckan!
Jag gjorde min populära Chicken Curry som jag tror gick hem?! Toppas med  bla avokao och cashewnötter. En rätt som ständigt återkommer här hemma.

Recept hittar ni HÄR!


Jag gjorde även en sallad på spenatblad, salladslök, granatäpple, jordgubbar, physalis, gul paprika,


Och vilka var det jag bjöd på middag om inte 4 snart professionella dansare som var på genomresa.

Det hade kört sin examensdansföreställning  Exception i Oslo kvällen innan o var påväg hem till Stockholm igen så himla kul att de gjorde ett lunchstopp här. 

Längtar tills jag får se den i Stockholm  HÄR! (tror dock biljetterna är slut för länge sen)

Vi fick även finbesök på kvällen i lördags!
Familjen Fredholm kom o förgyllde dagen ännu mer! ;D!

Manne! Inte bli upprörd nu! Nu lugnar vi ner oss!?
;D haha va kul!
Nathalie såg mätt ut här! <3 hihi
Jag gjorde en fläskfilégryta med ugnstekta rotsaker, det fick bli något snabbt då det varit fullt upp hela dagen!
Eurovisonfinal på "The mencave" på vinden!
Ser ut som det är ett väldigt spännande nummer just nu?! ;D!
Lite spel i väntan på Robin Bengtsson.

Alla doggisar vill också vara med o heja!
Äntligen! De var ju bland de bättre tyckte jag!

Charlie börjar  bli lite trötter! 
Tack för mysigt sällskap allihopa!
<3


Åh jag har inte berättat att förra hemmamatchen kom en man som jobbar för barncancergalan om jag inte ville ställa upp att skänka en målning till förmån för barncancer?

SJÄLVKLART vill jag vara med att bidra till att denna vidriga sjukdom utrotas.
Den målningen jag började på hann jag inte klar men den här blev den jag skänkte.

Den är stor 1x1 meter,  den HÄNGER  på  CCC  under hela  sommaren så då får ni vara med o bjuda på den förhoppningsvis blir det en slant till forskningen!!!!!!!!!

31 AUGUSTI är det vinnarbudet som finns på Facebooksidan BARNCANCERGALANHÄR! 

som vinner målningen så dela o bjud för brinnande livet nu! Den kanske inte kommit upp där än men jag meddelar när den gör det!! Var så säker! ;D

 Ta en titt på målningen på CCC om ni har möjlighet! Det är ju flera After Work där i sommar som många brukar vara på jag vet! 

Förra året när BMW Karlstad auktionerade ut en av mina målningar gick den för 10 000:- så nu hoppas jag på att vi slår det!

Om man skulle vara sugen på ett arttryck "gicléetryck" finns den här från 100:- som passar Ram ifrån 

Åhlens 18x18 cm eller i valfri storlek det är bara höra av sig vid intresse! 

Gilla gärna även min FB sida Petra Nyman Art & Design HÄR!

Ibland är det extra kul att vara fotbollsmorsa! Vi hann nämligen titta på Carlstad Uniteds hemmamatch i lördags också efter tjejlunchen o innan Eruovisionfirande:)

Vilken lördag va!!!
När man hoppar in o avgör matchen med 1-0 då är glädjen enorm! Alla föräldrar som har barn vet säkert hur stolt o lycklig man blir! <3 Grymt jobbat av CU i lördags!

Back to monday blev det stekt falukorv o gräddigt potatismos till middag!
Inga fel det heller! Vem älskar inte hemmagjort potatismos! Yummie!
Livets kontraster när de är som bäst! ;)


Idag är det vårruset här i Karlstad! Önskar alla som ska springa bla kollegor från KMTI lycka till!
Själv håller jag ställningarna på KMTI o kör spinning! Hihi


Ha en härlig dag trots regn (iallafall här i Karlstad)!

Men glöm aldrig efter regn kommer solsken!

<3

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar