Petra Nyman Art & Design

torsdag 29 november 2012

Torsdagens middag! Pasta med Lövbiffspepparsås! Försening!

Idag när jag skulle iväg o köra min Powerstep på Tieto satt jag färdigombytt i köket o väntade på att det skulle bli dags att åka iväg! När jag slänger ett getöga på datorns klocka o inser att den är 11:25 o köksklockan på väggen är 11:10 ( klassen börjar 11:30) får jag panik!
 Men va f-n! Går klockan fel!
Ja visste du inte det säger min fina man då! När man har så bråttom måste man givetvis hamna bakom någon som kör 70 på 90-väg?!? Det var dessutom rött hur länge som helst! Grr..
10 minuter försenad körde jag iallafall igång ett grymt jobbigt pass!
Jag är trött än! Ska göra mina armhävningar snart också!
Måste peppa mig lite bara!
Dessutom mensvärk from the Hell!
Knaprar Ipren o det hjälper inte! Funderar på att värma lite glögg istället!
<3
 
 Jag som hade sådana planer för den här veckan!
Det har inte blivit riktigt så?!? Thaihämtmat igår, pizza i förrgår!
Idag är det hemlagat!
:)
Dagarna går för fort helt enkelt!

 Puff pizza! Med kylskåpsrester i förrgår!

Lill lördag middag!
Hämtmat framför Bonde söker fru o Berg flyttar in!
 
 

Dagens hemmalagade pastasås!
Mycket gott!
 
Strimlad lövbiff
Orange paprika
Salladsärtor
Charlottenlök
Grädde
Soja
Kalvfond
en skvätt whiskey
5 sorters peppar
salt
Serverades med pasta o brockoli

 Supersöta ljusstakar från Perfect Home!
Rea!
Nyss upppackade! Kom med paket idag!
:)

Five peppers!
Lovely krydda för en amatörkock!
 
Nu ska jag ringa Bella o kolla hur sista föreställningen gick!
Sen städa köket!
 
Trevlig kväll önskar jag er!
 
/Petra
<3

2 kommentarer:

  1. Amatörkock, du skämtar!! Dina recept går inte av för hackor. Har testat på Tommy och han är göörnöjd! Men du, vad jobbigt med sån mensvärk. Det hade jag förr också(nu är jag av med eländet) dessutom PMS som var förjävligt. Fick tips om P-spruta, provade, och det var det bästa jag nånsin gjort!! Ingen mens och ingen PMS sen dess. Man skall inte behöva ha såna besvär bara för att man är tjej.
    Kram Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad glad jag blir! Hälsa Tommy från mig!:)
      Tusen tack för tipset! Det låter ju helt fantastiskt!
      Kram Petra

      Radera