Petra Nyman Art & Design

torsdag 1 november 2012

Halvåtta hos mig! Fluffy was here!

Igår lagade jag ännu ett fantastiskt lyckat recept!
Jag är inne i ett stim nu! Hihi
Såsen kunda jag nästan äta som soppa så god var den!
Det var Halvåtta hos mig receptet som visades  på tv:n i onsdags! (med lite Petra knorr) :)
Oxrullader!
En underskattad rätt!
 
 Jag gjorde pressad potatis och blomkålsbrockolimos!
Jag kokade brockoli o blomkål mjuka o mixade ihop med grädde o smör!
 Jag körde bacon istället för sidfläsk! Det gick lika bra tyckte jag!
 Dijonsenap, bacon o en bit palsternacka rullades ihop, fästes med tandpetare (som inte smakar mint) o bryntes på hög värme i stekpannan!

Sen la jag dem i en gryta med vatten, oxfond o rödvin! Där fick de puttra i 45 minuter!
Därefter tog jag upp dem o lät vätskan koka ner till ungefär hälften innan jag hällde på 2 dl grädde o en tsk vinbärssaft! (stod vinbärsgelé i receptet)
Jag hoppade över gurkan också! Glömde köpa den!

 Jag hoppade över toppredningen men smakade av med salt o peppar!
Jisses säger jag vad gott!
Hela receptet ifrån Halvåtta hos mig hitter ni
 Här
Mamma kikade förbi alldeles nyss med "nystylade" Alice!
Vilken leksakshund!
Hon går på duracellbatteri också! Hehe
 
Annars har dagen bjudit på datorjobb, telefonsamtal!
Jag var o hälsade på mina kompisar på Tieto o
 körde ett högintensivt Power-Step pass med dem på lunchen!
De såg nästan lite chockade ut ettag?!? Jag kände mig grymt stark idag! Härlig känsla!
 
Städdagstorsdag gör att jag njuter extra mycket!
Vilket innebär blomvattning, handduksbyte, lakansbyte, papperstömning, nya ljus för min del!
Nyinköpta färska blommor ska det bli ikväll också!
 
Vi ses hörs lite senare Cyberkompisar där ute!
 
Ni har väl inte glömt lämna ett bidrag till Cancerfonden!?
<3
Jag grät mig igenom halva insamlingsgalan igår kväll!
 
Kram Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar