Petra Nyman Art & Design

onsdag 15 augusti 2012

Pauluns kycklingrecept med Petra knorr! Testar kur!

Antal portioner: 4
Färdigt på: 1/2-1 h marinad + 30 min i ugn
Ingredienser
1.2kgkycklinglår i bitar (med skinn och ben) (jag tog kycklinglårfilé)
Marinad
1stcitron, rivet skal och saft (gärna ekologisk)4mskolivolja1msksoja1krmgurkmeja (glömde köpa)1krmsvartpeppar
jag tog en pressad vitlöksklyfta också
Ugnsgrönsaker4stsmå fänkålsstånd8s tpalsternackor1st stor rödlök12stchampinjoner8stvitlöksklyftor20 st gröna oliver16stkörsbärstomaterSaltpeppar
Jag toppade med pinjenötter det blev jätte smarrigt!
Fetaoströra150gfetaost1dl turkisk yoghurt1 tsk olivoljasvartpeppar
                               
1. Blanda marinaden till kycklingen och låt kycklingbitarna marineras i minst 1/2–1 timme.
2. Ansa fänkålen och klyfta varje i 4 delar.
3. Skala och klyfta varje palsternacka i 4 delar, skala och klyfta löken, dela champinjonerna och skala vitlöksklyftorna.
4. Blanda grönsakerna (förutom tomaterna, champinjonerna och oliverna) med kycklingen och dess marinad på en ugnsplåt, rör om väl med händerna och ställ plåten i ugnen på 225 grader.
5. När 20 minuter har gått tillsätter du tomater, champinjoner och oliver som får steka med tills kycklingen är genomstekt, i ungefär 10 minuter.
6. Salta och peppra efter smak.
7. Mosa fetaosten med gaffel, tillsätt yoghurten och olivoljan och rör ihop till en röra.
8. Smaka av med peppar.
9. Servera fetaoströran till kycklingen och grönsakerna.


Jag kan verkligen rekommendera er att laga den här supergoda o nyttiga middagsrätt!
Igår höll jag på som vanligt mer eller mindre! Vilket straffar sig idag!
Jag känner mig ännu risigare än igår! Snorgig i hela huvet, halsont o eländig!
Nu ska jag testa ett tips jag fick om en huskur!
Vad tror ni om det här?! Ingefära, honung o the!
Jag tar en Ipren också försäkerhets skull!
Håll tummarna för att det fungerar!
Idag måste jag nog ta det lite lugnare!
Vill så gärna köra min spinningklass på fredag! Zumban ikväll är bara att glömma!

 Mina goaste värmedynor som aldrig sviker mig!
<3 <3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar