Petra Nyman Art & Design

måndag 13 augusti 2012

Inflyttad Söndagmiddag! Sjukling!

 Imorse när jag vaknade hade jag ont i halsen o förkyld!  Den kom från ingenstans?!?
Vad trött jag blir när jag äntligen kommit igång med träningen!
 Ja det var inget annat att göra än att ställa in morgonens Powerstep o ev Zumban på onsdag!
Fy vad ledsen jag blir!

Igår hade vi iallafall en helt underbar dag!
 Jag lagade köttfärsbiffar som vi grillade med massa goda sallader o såser o bakad färkpotatis!
Vi bjöd över mamma på middag! När vi dukat fram allt på den varma altanen o skulle sätta oss o avnjuta middagen kom det ett gäng getingar på besök! I nästa stund kom en svärm med flygmyror också!
 Det var droppen så vi fick precis som man brukar på midsommarafton plocka in maten igen! Inte ens en varm sommarkväll kan man njuta av middag utomhus! Grrr! Det är i Nerja man ska vara!:)
Där kan det möjligtvis dyka upp en o annan kackerlacka!
Det tar jag hellre än en massa getingar som surrar runt huvet!
 
Köpte en gigantisk vattenmelon så gott en varm dag!

Biffarna hade jag köttfärs, grädde, riven lök, en pressad vitlök, salt, peppar, cayenne
o lite pepper sauce o hackad basilika.
Det blev lite drag i dem!
Köpte stora färskpotatisar som jag bakade i ugnen med olja o Rosmarin, det blev riktig smarrigt!
Isbergsallad, spenat, ruccola, avocado, salladslök, gurka, oranga körsbärstomater

Dippade selleristavar i ädelostcremefraiche! Det åt vi när vi var i Florida! Fick en liten flashback!
En annan frukt som är en favorit i sallad nu är den här lilla oranga saken!

Nej, nu mina vänner får det bli en Ipren till!
Jag ligger i sängen, jobbar, bloggar o småslumrar
o nyser!

See you!
<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar